گیتار سوخته «جیمی هندریکس» نوازنده برجسته گیتار، چهارم سپتامر با قیمت ۲۸۰‌هزار یورو در حراجی لندن فروخته شد.

به گزارش بی‌بی‌سی، گیتار سوخته «جیمی هندریکس» یکی از بزرگترین نوازندگان گیتار در طول تاریخ، چهارم سپتامبر با قیمت ۲۸۰‌هزار یورو فروخته شد.براساس این گزارش، گیتاری که «جیمی هندریکس» ستاره پرآوازه موسیقی راک آمریکا، بیش از چهل سال پیش روی صحنه آتش زد، پنج شنبه ۴سپتامبر در لندن به حراج گذاشته شد و با قیمتی بالاتر از آنچه پیش‌بینی شده بود، به فروش رفت.

گیتار سوخته «هندریکس» توسط «دانیل بوشر» کلکسیون داری از بوستون ماساچوست با قیمت ۲۸۰‌هزار یورو خریداری شد. این حراج با نام «بیشتر از راک اند رول» که در اداره شهرت لندن برپا شد، یادگاری‌های نادری مانند اولین قرارداد گروه بیتل‌ها که اعضای آن در سال ۱۹۶۲ امضا کرده بودند را به حراج گذاشت.

گیتاری که ۴ سپتامبر در لندن به حراج گذاشته شد، مدل «فندر استراتوکاستر» بود که «جیمی هندریکس» آن را در سال ۱۹۶۷ در حین اجرای کنسرتش در فینزبوری پارک لندن نواخت و بعد آتش زد. این اولین باری بود که وی گیتارش را آتش می‌زد. گیتار سوخته «جیمی» که ظاهرا توسط یکی از شرکای مالی وی نگهداری شده، سال گذشته در یک گاراژ کشف شد. از جلمه آهنگ‌های به یاد ماندنی هندریکس «هی جو» و «کراس تاون ترافیک» است. با وجود اینکه «جیمی هندریکس» در سال ۱۹۷۰ میلادی درگذشت ولی ۶۰۰‌هزار نسخه از آلبوم‌های وی هنوز هم هر ساله به فروش می‌رسد.