رییس مجلس هشتم در مراسم افتتاحیه درمانگاه خیریه امام صادق (ع) وابسته به دفتر آیت‌ا... سیستانی، گفت: استیضاح وزیران در مجلس به معنای ستیز با دولت نیست؛ بلکه در راستای بهبود وضع و حفظ حقوق مردم جامعه است.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به پیشنهاد ۸۰ نفر از نمایندگان مجلس در خصوص استیضاح علی‌احمدی، گفت: من سفارش کرده‌ام تا جایی که ممکن است با وزیر صحبت کنند و اگر توانستند اشکالات را رفع نمایند و کار به استیضاح نرسد و ظاهرا برخی در این زمینه اقدام کرده‌اند.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی در مورد استیضاح وزیر آموزش و پرورش آن را یک پروسه متعارف در مجلس دانست و گفت: سوال و استیضاح وزرا حق نمایندگان مجلس است، مجلس می‌تواند از امکانات قانونی خود در زمینه تکامل و بهبود عملکرد وزرا در جهت خدمت‌رسانی به مردم استفاده کند. رییس مجلس با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر همراهی دولت توسط مجلس، گفت: رایزنی‌هایی در مورد استیضاح وزیر آموزش و پرورش در هفته‌های گذشته صورت گرفته و در هفته آینده هم این امکان برای وزیر و دولت وجود دارد تا از این رایزنی‌ها استفاده کنند. وی گفت: استفاده مجلس از ساز‌و‌کارهای عمده خود مانند سوال و استیضاح به معنای ستیز با دولت نیست؛ بلکه در راستای بهبود وضعیت جامعه و حفظ حقوق مردم و کمک به دولت در راستای شتاب بخشیدن به کارهاست. رییس مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: نمایندگان حافظ حقوق ملت هستند و موظفند اگر اشکالی در عملکرد وزرا و دیگر دستگاه‌ها ببینند، با استیضاح و سوال از آن دفاع کنند، به هر حال هر دو مکانیزم در جریان است و باید تا هفته آینده صبر کنیم.