علیرضا رجایی فعال ملی - مذهبی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به وضعیت اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی و حضور همزمان کروبی و خاتمی در عرصه رقابت‌ها و اینکه آیا با این وضعیت جبهه اصلاحات با خطر فروپاشی مواجه نخواهد شد، گفت: خیلی بعید به نظر می‌رسد که هم کروبی و هم خاتمی در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده حضور یابند. به هر صورت چارچوب‌های کلی فکری هر دو مشترک است و این حضور همزمان هیچ معنایی جز خنثی کردن آرای یکدیگر ندارد. وی در ادامه با تاکید بر این موضوع که بعید می‌دانم کروبی و خاتمی همزمان نامزد انتخابات شوند، تصریح کرد: احتمالا آقای کروبی در نهایت به نفع آقای خاتمی کنار خواهد رفت. وی در ادامه با بیان این مطلب که درباره کاندیداهایی که در جبهه اصلاحات مطرح شده‌اند، نظر خاصی ندارم، گفت: در مورد آقای خاتمی اطمینان دارم که ایشان پیروز انتخابات خواهند بود. وی گفت: به‌رغم تهاجمات بی‌رحمانه علیه خاتمی، وجهه عمومی وی تخریب نشده و حداکثر نقدی که به وی وارد شد، این موضوع بود که خاتمی نتوانسته از اختیارات ریاست‌جمهوری خود به طور کامل بهره ببرد. اما هرگز شخصیت سیاسی خاتمی مخدوش نشد. به گفته رجایی، با توجه به موفق نبودن دولت پس از اصلاحات و اینکه طبقه‌های پائین‌دست جامعه امیدهای بسیاری به دولت احمدی‌نژاد بسته بودند، ولی این امیدها محقق نشد و با توجه به این مساله که تجربه زندگی بهتری در زمان دولت اصلاحات داشتند، به نظر می‌رسد که هم محبوبیت خاتمی در افکار عمومی و هم ناکامی‌های دولت فعلی راه را برای پیروزی خاتمی محتمل کرده است.

وی افزود: خاتمی تجربه ۸ سال ریاست‌جمهوری را دارد و حتما آن هشت سال را جمع‌بندی کرده‌اند تا بتوانند برنامه‌های خود را با موانع کمتری به پیش ببرند.

علیرضا رجایی گفت: شاید در انتخابات ریاست‌جمهوری دهم گروه‌های شناسنامه‌دار اصولگرا از خاتمی حمایت نکنند، اما بخشی از نیروهای اجتماعی این جریان به احتمال زیاد از خاتمی حمایت خواهند کرد.