سخنگوی طرح تحول اقتصادی گفت: طرح‌های تفصیلی تحول اقتصادی دولت برای اظهارنظر نهادهای تخصصی، اقتصاددانان و کارشناسان ارسال می‌شود. محمدرضا فرزین در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با بیان اینکه بسیاری از کارشناسان معتقدند به دلیل عدم ارائه طرح تفصیلی از تحول اقتصادی نمی‌توان چشم‌اندازهای آن را ترسیم کرد، گفت: کلیات طرح تحول اقتصادی در نشست با ۱۰۰ اقتصاددان ارائه شده است. وی با بیان اینکه بخشی از مطالعات طرح‌های تفصیلی تحول اقتصادی هنوز نهایی نشده است، افزود: علاوه‌بر این در هر یک از شوراهای مشورتی طرح تحول اقتصادی ۱۰ تا ۱۵ کارشناس اقتصادی حضور یافته و درباره آن اظهار نظر می‌کنند. فرزین تاکید کرد: کلیات طرح تحول اقتصادی برای تمامی مدیران استان‌ها، مدیران صنعتی، اقتصاددانان، صدا و سیما، مجلس و مجلس خبرگان ارائه شده است، اما جزئیات زمانی قابل‌ارائه خواهد بود که پروسه قانونی طرح طی شده باشد. وی با بیان اینکه انتشار بحث‌های تخصصی طرح برای مخاطبان عام شاید چندان ضروت نداشته باشد،افزود: در عین حال طرح‌های تفصیلی برای نهادهای تخصصی ارسال می‌شود.

سخنگوی طرح تحول اقتصادی گفت: اقدام بعد، تشکیل میزگردهای تخصصی است. در این میزگردها می‌توان جزئیات طرح را ارائه کرد و منتقدان و کارشناسان نیز حضور یافته و انتقاداتشان را مطرح کنند.

وی تاکید کرد: ما از روش‌های مختلف برای اطلاع رسانی به اقتصاددانان و متخصصان استفاده می‌کنیم، هم اکنون مطالعات ما در بخش گمرک و توزیع نهایی شده و طرح تفصیلی توزیع برای اظهار نظر اتاق بازرگانی تهران ارسال شده است، طرح تفصیلی گمرک نیز به زودی ارائه خواهد شد. فرزین ادامه داد: بحث هدفمندکردن یارانه‌‌ها نیز دارای چهار مرحله است که هم‌اکنون در مرحله اول یعنی شناسایی و دریافت اطلاعات اقتصادی خانوارها قرار دارد.