پشت صحنه - ۱۸ شهریور ۸۷

گفته می‌شود بهمن قبادی کارگردان سینمای ایران بسیار علاقه‌مند است تا فیلمی بر اساس یکی از داستان‌های علی اشرف درویشیان تولید کند. او خرداد ماه سال جاری با درویشیان دیداری داشته و گفته بسیاری بعد از دیدن فیلم «زمانی برای مستی اسب‌ها» به او گفته‌اند که این فیلم شباهت‌های زیادی به کتاب «از این ولایت» درویشیان دارد. قبادی ابراز تمایل کرده به زودی بر اساس یکی از داستان‌های درویشیان فیلمی را بسازد.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران گفته است که همه بخش‌های مجموعه سینمایی پارک ملت تکمیل و آماده شده و پس از ماه مبارک رمضان افتتاح می‌شود.

وی دلیل عدم افتتاح این سینما در ماه رمضان را نبودن زمان مناسب برای اکران فیلم‌ها دانست. به گفته تشکری‌نیا این مجموعه که به صورت قوسی ساخته شده دارای چهار سالن سینما به صورت قرینه و دارای ۱۵هزار متر زیربنا است.

علی ملاقلی‌پور، فرزند رسول ملاقلی‌پور گفته است که در حال جمع‌آوری دست‌نوشته‌ها و یادداشت‌های پدرم هستم و قصد داریم تا آنها را به صورت کتاب منتشر کنیم. هفدهم شهریور مصادف با تولد رسول ملاقلی‌پور بود که ۱۵ اسفند ۸۵ در آستانه پنجاه و دومین سال زندگی از دنیا رفت.