دنیای اقتصاد- زمانی که ایرج ندیمی و عباسی، نمایندگان دولت لیست اسامی طراحان استیضاح علیرضا علی احمدی را بین نمایندگان دست به دست می‌کردند، معلوم شد که اولین استیضاح مجلس هشتم هم به گل می‌نشیند. در حالی که از چند روز گذشته اخباری مبنی بر پس گرفتن تعدادی از امضاهای طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش شنیده می‌شد، اما روز گذشته حضور ندیمی وعباسی، مشاور و معاون حقوق - پارلمانی رییس‌جمهور در راهروی مجلس نشان از واقعیت داشتن شنیده‌ها داشت، به طوری که این دو نماینده دولت با لابی‌ها و صحبت‌هایی که با نمایندگان انجام می‌دادند به گفته عباسی موفق شدند تعداد امضاها را از ۸۲ به ۱۵ برساند.

این در حالی است که همزمان با کاهش تعداد امضاهای طرح استیضاح علی احمدی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش نیز از منتفی شدن احتمال استیضاح سخن گفت.

زکریا یازرلو در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با بیان این که استیضاح علی احدی به استیفای حقوق معلمان تبدیل شد، گفت: نگرانی‌های نمایندگان مجلس درباره مسائل آموزش و پرورش برطرف شد.

وی افزود: رییس مجلس امروز طی ۳ تذکر به نمایندگان اعلام کرد که اهتمام دولت برای رفع کسری بودجه وزارت آموزش و پرورش در حال به سرانجام رسیدن است.

وی ادامه داد: طی مذاکراتی که با هیات رییسه و نمایندگان مجلس داشتیم، نگرانی‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص مسائل آموزش و پرورش برطرف شد.

یازرلو اظهار کرد: فعل و انفعالات درون مجلس حاکی از رأی اعتماد مجدد نمایندگان به وزیر آموزش و پرورش است به طوری که تعداد استیضاح کنندگان به حداقل رسیده که خود باعث جمع شدن استیضاح شده است.

وی اضافه کرد: همچنان پیگیر برگزاری جلسات با نمایندگان مجلس هستیم تا تمام مشکلات برطرف شود.