پشت صحنه - ۲۸ شهریور ۸۷

تبلیغات تلویزیونی، سینمایی و محیطی فیلم «دعوت‌» ساخته «ابراهیم حاتمی‌کیا» در تهران و شهرستان‌ها شروع شده است. تیزر این فیلم توسط میثم مولایی ساخته شده و سه‌شنبه شب گذشته برای اولین بار به روی صحنه رفته است و از قرار «دعوت» در مواجهه با رقبای دیگر خود چون سه زن و نسکافه داغ داغ که در نوبت اکران هستند و هیچ آنوس تلویزیونی ندارند، شانس بیشتر برای دیده شدن دارد. مواد تبلیغاتی فیلم «دعوت» شامل پوستر و تبلیغات محیطی توسط «بهزاد خورشیدی» انجام شد.

کامبوزیا پرتوی که قرار بود با همکاری نمایندگان کمپانی آیوی مرچنت (تهیه‌کننده فیلم) و «ترنس وارد» نویسنده کتاب، فیلمنامه‌ای را تحت عنوان «در جست‌وجوی حسن» بسازد، به دلیل تحریم‌های سیاسی و اقتصادی از این کار بازماند. در فیلم پرتوی قرار بود شان پن از بازیگران مشهور هالیوودی یکی از نقش‌های اصلی را بازی کند.

مسعود کیمیایی قرار است در آخرین فیلم خود تحت عنوان «شریک» از «فریبرز عرب‌نیا» آن هم بعد از ۱۲سال استفاده کند. از طرف دیگر نیز قرار شده کیمیایی در ساخت این فیلم تا آنجا که ممکن باشد، از شاگردان موسسه آموزشی خودش استفاده کند.

قرار است «خسرو سینایی» در آخرین سفر خود به لهستان به خاطر ساخت فیلم «مرثیه گم شده» از رییس‌جمهور «لخ کاچینسکی» نشان شوالیه دریافت کند. «مرثیه گم شده» موضوع مهاجرت هزاران لهستانی به ایران را در سال‌های ۱۹۴۱ و ۱۹۴۲ دنبال می‌کند.

گفته می‌شود نگاتیوهای منتشر نشده از وقایع انقلاب اسلامی در دهه فجر امسال از تلویزیون پخش می‌شود، این نگاتیوها ۳۰ سال بوده که تاکنون بخش‌های کوچکی از آن در تلویزیون پخش شده است.