در پی بیانات رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه دیروز تهران از طرح سوال از رییس‌جمهور به خاطر اظهارات رحیم مشایی منصرف شده و این طرح دیگر در مجلس پیگیری نخواهد شد. علی مطهری نماینده مردم تهران و بانی طرح سوال از رییس‌جمهور در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های دیروز نماز جمعه تهران بحث طرح سوال از رییس‌جمهور با موضوع اظهارات رحیم مشایی را دیگر دنبال نمی‌کنیم.

وی در عین حال گفت: البته بحث سوال از رییس‌جمهور محورهای دیگری به جز اظهارات رحیم مشایی درباره دوستی با مردم اسرائیل نیز داشت که نمایندگان اصرار به اضافه کردن به آن محورها داشتند، بر این اساس ممکن است طرح سوال در موارد دیگر در زمان دیگری دنبال شود.

مطهری تصریح کرد: تعداد زیادی از نمایندگان امضا کننده طرح سوال از رییس‌جمهور پس از شنیدن اظهارات دکتر احمدی‌نژاد در کنفرانس خبری خود با خبرنگاران که پنج‌شنبه برگزار شد، در تماس تلفنی اظهار کردند که همچنان مصر به امضای این طرح هستند. قراربود این طرح مجددا در هفته پس از تعطیلات مجلس به هیات‌رییسه تقدیم شود.

وی یادآور شد: بنابراین با توجه به این اظهارات، ممکن بود بحث سوال از رییس‌جمهور با شدت و جدیت بیشتری پیگیری شود، اما در پی بیانات رهبری قاعدتا در این باره دیگر از رییس‌جمهور سوال نخواهیم کرد و مطابق نظر رهبر معظم انقلاب عمل می‌کنیم.طرح سوال از رییس‌جمهور در پی عدم واکنش احمدی‌نژاد به اظهارات مشایی رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی، مبنی‌بر «دوستی ایران با مردم اسرائیل» با امضای ۷۸ نماینده مجلس تقدیم هیات‌رییسه مجلس شده بود، اما در جلسه چهارشنبه گذشته هیات‌رییسه اعلام کرد که تعدادی از امضا کنندگان طرح امضای خود را پس گرفته‌اند.

طراحان که اعتقادی به این موضوع نداشتند، تاکید کردند که با تهیه مجدد طرح پس از تعطیلات یک هفته‌ای مجلس آن را تقدیم هیات‌رییسه خواهند کرد.طرح سوال از رییس‌جمهور نیازمند ۷۲ امضا است.