حذف 5 قطعه عکس در روز افتتاحیه نمایشگاه عکس جشنواره حجاب و عفاف (‌نور)و حذف عکس نفر اول بخش خلاقه به موضوع کشمکش‌‏ میان داوران و مسوولان اجرایی این جشنواره تبدیل شد.

امیر امیری، رییس هیات داوران بخش عکس جشنواره نور و داور بخش خلاقه در گفت‌وگو با «ایلنا» با انتقاد از عملکرد دبیر این جشنواره درباره حذف برخی عکس‌‏های‌‏ این نمایشگاه گفت: بر اساس قوانین و مقررات دبیر جشنواره حق دخالت در انتخاب عکس‌ها را ندارد.


وی ادامه داد: وقتی در جشنواره‌‏ای داور انتخاب می‌‏شود، خط مشی‌‏ها و باید و نبایدهای جشنواره به داوران گوشزد می‌‏شود و بعد از آن دیگر مسوولان اجرایی حق دخالت در داوری را نخواهند داشت.
امیری افزود: داوران نیز با توجه به خط مشی‌‏ها و ممیزی‌‏های اعلام شده مبادرت به انتخاب عکس‌‏ها می‌‏کنند و دبیرجشنواره و مجموعه اجرایی باید به نگاه داوران احترام بگذارند.
رییس هیات داوران بخش عکس جشنواره نور بیان داشت: گروه اجرایی این جشنواره بدون اطلاع داوران ابتدا 9 قطعه عکس را که برای نمایش در نمایشگاه مورد تایید هیات داوران قرار گرفته بود، حذف کردند.
امیری اضافه کرد: دبیر جشنواره عکس‌‏ها را وتو کرد و عکس‌‏هایی که از نظر فنی و محتوایی شایستگی حضور در نمایشگاه را داشتند کنار گذاشت.
مریم خزاعی دبیر کمیته جشنواره عکس نور در گفت‌وگو با خبرنگار «ایلنا» تعداد عکس‌های حذف شده در مراسم افتتاحیه را سه قطعه عنوان کرد و گفت: از آنجایی که عنوان این نمایشگاه عفاف و حجاب بود و بحث محتوایی این عکس‌‏ها بسیار اهمیت داشت، ما سه قطعه از عکس‌‏هایی را که به نظر ما پوشش مناسبی نداشتند و درشان این نمایشگاه نبودند حذف کردیم.
یک نمونه از این عکس‌ها مربوط به لیلا ابراهیمی اولین بانوی مسلمان ایرانی است که با حجاب اسلامی در مسابقات آسیایی مقام آورده است.
در حالی که قرار بود فیلم کلاه قرمزی و پسر خاله پس از مدت‌ها چهارشنبه شب از تلویزیون پخش شود و روی پخش آن نیز تبلیغات زیادی صورت گرفته بود، صدا و سیما ناگهان تصمیم به تغییر زمان پخش این فیلم گرفت. طبق برنامه قبلی قرار بود این فیلم نیمه شب چهارشنبه پخش شود، تلویزیون با یک زیرنویس اعلام کرد که زمان پخش این فیلم به دلیل تقاضای مکرر بینندگان به ساعتی مناسب برای کودکان تغییر کرد و این فیلم بعدازظهر دوشنبه این هفته پخش می‌شود.


کانال‌های تلویزیونی جمهوری آذربایجان در سیاستی آشکار پخش برنامه‌های مبتذل را به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش داده‌اند. به گزارش «مهر»، از آنجا که برنامه‌های مبتذل پخش شده از کانال‌های تلویزیونی جمهوری آذربایجان با آنتن‌های معمولی در شهرهای مرزی استان آذربایجان شرقی قابل دریافت است، موجبات نگرانی خانواده‌ها را به دنبال داشته است.
در حالی که دولت جمهوری آذربایجان از چندی قبل پخش سریال‌ها و فیلم‌های ایرانی را که از برخی شبکه‌های تلویزیونی این کشور پخش می‌شد، ممنوع کرده است، این شبکه‌ها در اقدامی تعجب‌برانگیز به پخش فیلم‌های مستهجن روی آورده‌اند که در شهرهای مرزی استان آذربایجان شرقی با آنتن‌های معمولی هم قابل دریافت است. پیشتر پخش سریال‌ها و فیلم‌های ایرانی که به علت دوری از ابتذال به شدت از طرف مردم کشور جمهوری آذربایجان مورد استقبال قرار گرفته بود، به یکباره قطع شده و جای آنها را فیلم‌های مبتذلی گرفته که به راحتی در شهرهای مرزی ایران از جمله استان آذربایجان شرقی هم قابل دریافت است.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن حضور در پشت صحنه اخراجی‌ها از مسعود ده نمکی تقدیر کرد و گفت: من به این محل دعوت شدم، البته دعوت‌کننده برای من عزیز بود و به مناسبت اینکه کار آقای ده‌نمکی را چه در «اخراجی‌ها» و چه سایر پروژه‌هایی که در زمینه دفاع مقدس انجام دهد، نزدیک به واقع می‌بینم، گمان می‌کنم شایسته حمایت است. به گفته صفار هرندی «اخراجی ها» پای بسیاری از مردم را برای اولین بار به سینما کشاند و کسانی که به سینما اقبالی نداشتند، فهمیدند سینما چیز ترسناکی نیست و در واقع بازتاب‌دهنده زندگی مردم است.