نمایشگاه نقاشی‌های اسرافیل شیرچی

ساعت ۱۶فردا پنج‌شنبه ۱۶آبان، نمایشگاه خط و خط نقاشی‌های اسرافیل شیرچی، خوشنویس نوآور در نگارخانه اصلی فرهنگسرای نیاوران برپا می‌شود.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که با حضور هنرمندان به ویژه استادان برجسته خط و خط نقاشی ایران نظیر «استاد غلامحسین امیرخانی» و ... برگزار خواهد شد، «استاد نصرا... افجه‌ای از آثار و سی سال حضور حرفه‌ای «شیرچی» در جامعه خوشنویسی ایران خواهد گفت.

اسرافیل شیرچی که پس از هفت سال، دی ماه سال گذشته نمایشگاهی در فرهنگسرای نیاوران دایر نموده بود در این یک سال، دو نمایشگاه انفرادی در پارلمان اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ و بروکسل برگزار کرد.

او در این مدت با کار فشرده و طاقت‌فرسای ۱۶ساعت در روز ۵۰کار جدید با حال و هوای تازه و مدرن را به این نمایشگاه رساند که رویکردی نوین در پروسه کاری او محسوب می‌شود.

در حاشیه مراسم افتتاحیه DVD مجموعه آثار و گفته‌های اسرافیل شیرچی را که موسسه تماشاگه‌راز با مجری‌گری و کارگردانی سهیل محمودی منتشر کرده به همراه بروشور نفیسی با عنوان من و خط‌هایم که به قلم خود شیرچی تحریر شده و انتشارات خانه فرهنگ و هنرگویا منتشر کرده است، به بازدیدکنندگان هدیه خواهد شد.

شایان ذکر است شیرچی در این نمایشگاه علاوه بر ۵۰اثر جدید ذکر شده ۲۲ اثر قدیمی خود را نیز به معرض تماشا می‌گذارد.