شهرام ناظری
برای «نیما» می‌خواند
کنسرت گروه موسیقی «مولانا» به سرپرستی و آواز شهرام ناظری به مناسبت یکصد و یازدهمین سالروز تولد نیما یوشیج طی شش شب در سه شهر استان مازندران برگزار می‌شود.

شهرام ناظری با اعلام این خبر در توضیح جزئیات این کنسرت در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: این کنسرت‌ها در تاریخ ۲۳، ۲۴،۲۷، ۲۸ و ۳۰ آبان و اول آذر ماه به ترتیب در سه شهر نور، آمل و چالوس برگزار می‌شود و قرار است قطعاتی چون «ترا من چشم در راهم» سروده نیما یوشیج، از ساخته‌های خودم و قطعه «صبح آمده است برخیز» با استفاده از اشعار محمدرضا شفیعی کدکنی به آهنگسازی سعید معصومی ‌و قطعاتی نیز بر اساس اشعار مولانا با تنظیم فرزندم «حافظ» را در دستگاه نوا اجرا کنیم. وی در ادامه افزود: همچنین در این کنسرت برخی از قطعات خاطره‌انگیز گذشته مانند «آتش در نیستان» و «ای قهرمان» اجرا می‌شود.
رضا ناجی
بهترین بازیگر مرد


سینمای ایران در دومین دوره جوایز سینمایی «آسیا پاسیفیک» در سال ۲۰۰۸ موفق به دریافت دو جایزه شد.
دومین دوره مراسم اعطای جوایز سینمایی «آسیاپاسیفیک» دقایقی قبل در استرالیا برگزار شد.
در مراسم امروز رضا ناجی که برای فیلم «آواز گنجشک‌ها» نامزد بهترین بازیگر مرد شده بود توانست جایزه این بخش را برای خود به‌دست آورد.وی پیش از این جایزه خرس نقره‌ای جشنواره فیلم «برلین» را برای بهترین بازیگر مرد کسب کرده بود تا به این ترتیب پرافتخارترین بازیگر سینمای ایران در عرصه بین‌المللی نام بگیرد.
راجر مور
از جیمزباند خیلی خشن متنفرم


«راجر مور»، بازیگر نقش مامور ۰۰۷ در فیلم‌های جیمزباند، گفت: از جیمزباند خیلی خشن متنفرم.
«راجر مور»، سومین بازیگر نقش مامور 007 در فیلم‌های جیمزباند گفت: مخاطبان امروزه انتظار دارند تا در فیلم‌های جیمزباند، صحنه‌های خشونت‌آمیز بیشتری را تماشا کنند برخلاف زمانیکه من این نقش را به عهده داشتم.
«مور» ۸۲ ساله گفت: من از این که در این نقش بازی کرده‌ام خوشحالم، ولی از این که این فیلم تا به این اندازه خشونت‌آمیز شده خیلی ناراحتم.وی افزود: البته این فیلم پا به پای زمان پیش می‌رود و به نظر می‌رسد که این درست همان چیزی است که سینماروها می‌خواهند و این عامل موفقیت یک فیلم در گیشه است.به گزارش رویترز، فیلم جدید جیمزباند تحت عنوان «کوانتوم آرامش» ۳۱ اکتبر در لندن به نمایش درآمده و با فروشی بالغ بر ۲۵‌میلیون دلار صدرنشین گیشه انگلستان شده است، البته فروش بین‌المللی این فیلم تاکنون از مرز ۱۰۶‌میلیون دلار گذشته است.
آنا گاوالدا
دوست داشتم کسی جایی منتظرم باشد


الهام دارچینیان کتاب دیگری را از آنا گاوالدا به فارسی ترجمه کرد.
دارچینیان که به تازگی مجموعه داستان «دوست داشتم کسی جایی منتظرم باشد» را از این نویسنده معاصر فرانسه به فارسی ترجمه و منتشر کرده است، رمانی را هم از او با عنوان «من او را دوست داشتم» ترجمه کرده، که از سوی نشر قطره برای کسب مجوز نشر ارائه شده است. این مترجم همچنین کتاب روان‌شناسانه «وقتی حرف می‌زنی، تو خودت هستی» نوشته ژاک سالومه را از سوی نشر یادشده در حال انتشار دارد.