2000 کیلومتر برد

نسل جدید موشک زمین به زمین ایران با نام «سجیل» با موفقیت آزمایش شد.

به گزارش ایلنا، سردار سرتیپ مصطفی محمدنجار، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اعلام کرد: متخصصان اقتدارآفرین سازمان هوا فضای وزارت‌ ‏دفاع موفق شدند نسل جدید موشک زمین به زمین با سوخت جامد مرکب را آزمایش کنند. وزیر دفاع با بیان این‌که برد موشک سجیل نزدیک به دو هزار کیلومتر است، گفت: این موشک دو مرحله‌‏ای، دارای دو موتور سوخت جامد مرکب است و از قابلیت‌‏های فوق‌العاده و بالایی برخوردار است.

سردار نجار اظهار کرد: از ویژگی‌‏های دیگر این موشک و سیستم پرتاب آن سرعت بسیار بالا برای استقرار، پرتاب و خروج از محل پرتاب است.

وی گفت: کلیه مراحل طراحی و ساخت موشک سجیل و سکوی پرتاب آن به‌‏دست متخصصان اقتدار آفرین وزارت دفاع صورت گرفته است.

سردار نجار تصریح کرد: انجام این آزمایش موشکی در چارچوب دکترین و راهبرد بازدارندگی دفاعی و فعالیت‌‏های متعارف موشکی جمهوری اسلامی ایران و صرفا با اهداف دفاعی و برای تحکیم صلح، ثبات و آرامش در منطقه صورت گرفته است و علیه هیچ کشوری به‌‏کارگرفته نخواهد شد.

سردار نجار تاکید کرد: آزمایش موشک سجیل از سال قبل برنامه‌‏ریزی وتنظیم شده بود و هیچ ارتباطی به تحولات اخیر منطقه‌‏ای و بین‌‏المللی ندارد.

پیش از آزمایش موفقیت‌آمیز موشک زمین به زمین سجیل، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اواخر تیرماه سال‌جاری ۹موشک دوربرد و میان‌برد ساخت داخل را در رزمایش پیامبر اعظم ۲ به طور همزمان پرتاب کرد.

این موشک‌ها نیز از خانواده موشک‌های زمین به زمین بودند. افزون بر این، در جریان رزمایش یاد شده نسل جدید موشک بالستیک شهاب ۳ با موفقیت آزمایش شد. موشک‌های زلزال و فاتح نیز در رزمایش دریایی موشکی پیامبر اعظم ۲ به اهداف اصابت کردند.