بررسی مدرک تحصیلی رحیمی در دستور کار نیست

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به سوال خبرنگاران که پرسیدند، شنیده شده این کمیسیون به دنبال بررسی صحت مدرک تحصیلی رحیمی؛ معاون پارلمانی رییس‌جمهور است، گفت: نه. ما این مساله را در دست بررسی نداریم و اساسا کار ما پیگیری این مساله نیست. علی عباسپور؛ نماینده تهران در جمع خبرنگاران با اظهار خرسندی از دستور رییس‌‏جمهور برای پیگیری مدارک تحصیلی مسوولان گفت: ما نیز طرحی در دستور کار کمیسیون آموزش و تحقیقات داریم که به موجب آن به کارگیری القاب علمی باید قانونی باشد، چون متاسفانه پس از انقلاب به هر کس لقب دکتر و مهندس می‌‏دهند و همین مساله باب یکسری مسائل را باز کرده است که افراد از این‌‏گونه القاب سوءاستفاده کنند.

به گفته وی، براساس طرح مذکور صحت مدارک تحصیلی افراد باید به تایید مراجع ذی‌ربط برسد و به موجب آن از القابی نظیر دکتر یا مهندس استفاده شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که می‌‏پرسید در راستای وظایف نظارتی خود به بررسی مدرک تحصیلی آقای رحیمی نیز خواهید پرداخت، اظهار کرد: در زمانی که موضوع مدارک دانشگاه هاوایی مطرح شد ما در مجلس پیگیر این مساله شدیم تا مدارک کسانی که از این دانشگاه مدرک گرفته بودند، لغو شود و با صحبت‌‏هایی که با قوه قضائیه داشتیم این حکم صادر شد. هرچند وزارت علوم به دنبال لغو آن بود.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات با تاکید بر اینکه مدارک فارغ التحصیلان دانشگاه هاوایی فاقد اعتبار است، ادامه داد: در جریان آن بررسی به این نتیجه رسیدیم که تعداد زیادی از افراد این مدارک را اخذ کرده‌‏اند.

وی با بیان اینکه وظیفه نمایندگان تصویب قانون و نظارت بر حسن اجرای آن است، افزود: اینکه کسی براساس مدرک دکترا حقوق و مزایا بگیرد یک کار اجرایی است که دولت باید آن را بررسی کند. خوشبختانه دولت نیز دستور لازم برای بررسی این مساله را صادر کرده است.

عباسپور با اشاره به اینکه دستور رییس‌‏جمهور برای بررسی مدارک تحصیلی مسوولان کلیه مسوولان نظام از سال ۶۴ را شامل می‌‏شود، خاطرنشان کرد: برای اجرای این مصوبه باید به اولویت بندی در بحث بررسی مدارک تحصیلی پرداخت و ابتدا مدارک کسانی را مورد بررسی قرار داد که در حال حاضر نیز مسوولیتی بر عهده دارند؛ چون بررسی مدارک کلیه مسوولان از گستردگی زیادی برخوردار است و کسانی که در حال حاضر مسوولیتی ندارند در اولویت نیستند و جامعه هم حساسیتی نسبت به آنها ندارد.

عباسپور در پایان تاکید کرد: ما در بررسی این مساله یا صرفا شعار می‌‏دهیم یا قصد داریم به آن شعارها عمل کنیم. اگر به دنبال عمل هستیم باید در بررسی مدارک تحصیلی مسوولان اولویت‌بندی کنیم.