همکاری قوا لازمه ایجاد سلامت حقوقی

رییس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه بهداشت حقوقی، مسوولیت همه‌ دستگاه‌ها است، ادامه روند افزایش ورودی پرونده را نامناسب خواند و گفت: امروز مسائلی که مربوط به حقوق مردم می‌شود، سلامت و امنیت مطلوب را ندارد. به گزارش ایسنا، آیت‌الله هاشمی شاهرودی در جلسه‌ شورای قضایی استان خراسان شمالی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، خاطر نشان کرد: امروز دولت، ‌نظام و به ویژه مقام معظم رهبری به دنبال اصلاح مسائل اساسی در کشور در ابعاد مختلف از جمله اقتصادی، علمی و فرهنگی هستند که همه از مباحث استراتژیک به شمار می‌روند و نیازمند توجه کلان و همکاری همه دستگاه‌ها است. هم مقام معظم رهبری با ابلاغ سیاست‌های اصل ۴۴ در پی تحول هستند و هم دولت به دنبال طرح تحول اقتصادی است. بحث تحول اقتصادی،‌ بحثی استراتژیک است و توجهی که دولت به آن کرده واقعا بجاست و باید دنبال شود.

هاشمی شاهرودی با تاکید بر اینکه بهداشت حقوقی مسوولیت همه‌ دستگاه‌هاست ادامه‌ روند افزایش ورودی پرونده را نامناسب خواند و گفت: امروز مسائلی که مربوط به حقوق مردم می‌شود سلامت و امنیت مطلوب را ندارد.

وی در ادامه با طرح این سوالات که چرا این تعداد پرونده‌ چک بلامحل باید تشکیل شود؟ چرا باید این تعداد پرونده‌ فروش مال غیر داشته باشیم؟ و چرا نقل و انتقالات در کشور با مشکل روبه‌رو است؟ افزود: در کجای دنیا وقتی مردم می‌خواهند چیزی را بخرند دست و دلشان می‌لرزد؟ در سایر نقاط دنیا که اقتصادشان از ما عریض و طویل‌تر است حتی یک مداد را نمی‌توانند بدون برگ سبز منتقل کنند و هر کالایی با فاکتور خرید و فروش می‌شود. وی ورودی و افزایش سال به سال پرونده را یک بیماری دانست و گفت: همه‌ این موارد هزینه‌بر است؛ مگر شوراهای حل اختلاف مجانی ایجاد و اداره می‌شود؟ ما باید کاری کنیم که امنیت و سلامت حقوقی در کشور ایجاد شود که لازمه‌ آن همکاری تمام قوا است.