علی حاتمی
یادبود کارگردان «هزاردستان» در شبکه‌ ملی
شبکه اول سیما پنج روز پس از سالگرد درگذشت مرحوم علی حاتمی، ویژه برنامه‌ای را به این مناسبت پخش می‌کند.

امیر مهرتاش مهدوی، تهیه‌کننده و کارگردان در گفت‌وگو با ایسنا، ساختار این ویژه ‌برنامه را مستند خواند و خاطرنشان کرد که این ویژه برنامه با نام مستند
«علی حاتمی» ساعت 10 ‌و نیم روز دوشنبه پخش خواهد شد.




وی درباره‌ مراحل ساخت این مستند، یادآور شد: در سال ۸۳ دو مجموعه مستند درباره‌ مرحوم علی حاتمی ساخته شد که تهیه‌کننده یکی از آن‌ها آقای جمشید گرگین بود و تهیه مستند دیگر را هم من برعهده داشتم؛ در سال ۸۳ فیلم آقای گرگین را به مناسبت سالگرد مرحوم علی حاتمی پخش کردند و طی رایزنی‌هایی که با آقای برازش (مدیر شبکه اول) داشتیم، قرار براین شد که مستند دوم با اعمال تغییراتی امسال پخش شود.
به گفته‌ وی، مستند علی حاتمی با اعمال تغییر در برخی قسمت‌ها و همچنین تغییر در تدوین در قالب 55 دقیقه به روی آنتن می‌رود. وی محوریت مستند «علی حاتمی» را سینمای ملی دانست و این‌که چگونه می‌توان در کشوری مذهبی سینمایی ملی داشت. مهدوی همچنین خاطرنشان کرد که در این مستند بخش‌هایی از فیلم‌های مرحوم علی حاتمی به روی آنتن می‌رود.
او از جمشید مشایخی به‌عنوان مشاور این پروژه نام برد. تهیه‌کننده و کارگردان مستند «علی حاتمی» همچنین احتمال داد که این مستند در روز مقرر به پخش نرسد و خاطرنشان کرد که در این صورت مستند جمشید گرگین برای دومین‌بار از شبکه اول پخش خواهد شد.
مهران مدیری
دعوت «مرد هزار چهره» به کردستان عراق
همسر جلال طالبانی، رییس‌جمهور عراق از «مهران مدیری»‌ دعوت کرد تا از منطقه کردستان این کشور بازدید کند و مهران مدیری نیز این دعوت را پذیرفته است.
به گزارش خبرگزاری فارس در منطقه کردستان عراق، «هیرو ابراهیم احمد»، همسر جلال طالبانی رییس‌جمهور عراق از «مهران مدیری» دعوت کرده است تا طی سفر به منطقه کردستان عراق با توانایی‌های این هنرمند ایرانی بیشتر آشنا شوند.




بنابر این گزارش، این دعوت به‌ منظور بهره‌گیری و استفاده‌ از توانایی‌های «مهران مدیری» و همچنین ایجاد رابطه‌ با هنرمندان این مرز و بوم و آشنایی بیشتر با فرهنگ ایرانی صورت گرفته است.
بر اساس این گزارش، مقدمات این سفر در حال انجام است. «مهران مدیری» این دعوت را پذیرفته و «هیرو ابراهیم احمد» در تدارک ارسال دعوت‌نامه رسمی برای مدیری است.
همچنین «مهران مدیری» نیز این روزها در حال آماده شدن برای ساخت مجموعه نوروزی شبکه سه سیما با نام موقت «مرد دو هزار چهره» است.
شاهرخ‌خان
اسلام دین صلح و آرامش است
«شاهرخ خان»، بازیگر بالیوود گفت: اسلام دین صلح و آرامش است و شما نمی‌توانید در قرآن کلامی را بیابید که دیگران را به خشونت دعوت کرده باشد.
خبرگزاری فرانسه اعلام کرد، «شاهرخ خان»، بازیگر موفق بالیوود که قرار است به‌زودی در فیلم جدیدی تحت عنوان «نام من خان است» و با موضوع اسلام‌گریزی و حرکات ضداسلامی پس از حادثه ۱۱ سپتامبر، ایفای نقش کند، ضمن محکوم ساختن هرگونه خشونت و تندروری، گفت: شما در قرآن نمی‌توانید کلامی را بیابید که خشونت یا ترور را تبلیغ کرده باشد.





وی افزود: اسلام به هیچ وجه در جایی به شما نمی‌گوید که خشن باشید و به نظر من مفهوم جهاد، نیاز به مطالعه دارد تا به آن چیزی که خداوند در قرآن مد نظرش بوده برسیم. فیلم «نام من خان است» به کارگردانی «کاران جوهر» و بازی «کاجول موخرجی» داستان شش مسلمان است که پس از حادثه ۱۱ سپتامبر به شدت از رفتارهای تبعیض‌آمیز و خشن رنج می‌برند.
بنا براین گزارش، فیلمبرداری این فیلم قرار است، اواخر این ماه در لس‌آنجلس آغاز شود، قرار است که یک سال بعد نیز به نمایش درآید.
علیرضا عصار
تحول زیادی در انتظار موسیقی پاپ است
«علیرضا عصار» برگزاری جشنواره موسیقی فجر را فرصتی برای جوانان دانست و گفت: توجه به جوانان و حضورشان نشان می‌دهد که تحول زیادی در موسیقی پاپ در حال رخ دادن است.




روابط عمومی بیست و چهارمین جشنواره موسیقی فجر، اعلام کرد: برگزاری جشنواره اتفاق بزرگ و حرکت مثبتی برای رشد موسیقی ایرانی است که جوانان باید از این فرصت برای نشان دادن توانایی‌های خود استفاده کنند. این خواننده انتخاب افراد برای حضور در بخش‌های مختلف جشنواره را مهم ارزیابی کرد و گفت: این انتخاب اگر به درستی صورت گیرد دستاورد مناسبی به همراه خواهد داشت.
به گفته وی، آماده کرن فضا برای فعالان موسیقی به خصوص جوانان سبب می‌شود موسیقی پاپ از زیر زمینی بودن خارج شود و حرکت رو به رشدی داشته باشد. این خوانند با سابقه کشور، دلیل عدم حضور خود در جشنواره موسیقی را سفر به خارج از کشور دانست و افزود: متاسفانه نتوانستم زمان سفرم را تغییر دهم، اما تمایل زیادی برای شرکت در جشنواره داشتم. وی از برپایی کنسرت در اسفندماه خبر داد و گفت: تمام کارهای این کنسرت و آلبوم جدید که در راه است توسط فؤاد حجازی تنظیم و آماده می‌شود.