پشت صحنه - ۱۸ آذر ۸۷

سیروس حسن‌پور در یادداشتی خطاب به محمدعلی طالبی با اشاره به این که سکانس پایانی «بچه‌های آسمان» و «دونده» برای ما تکرار شده، نوشته است: فرقی است بین «رعایت امر اخلاقی» و «داشتن یک رضایت‌نامه» که فرصت‌طلبانه اخذ شده است. «سیروس حسن‌پور» در یادداشتی که نسخه‌ای از آن در اختیار خبرگزاری فارس قرار گرفته، در مورد اظهارات محمد علی طالبی در مورد داشتن حق مولف برای ساخت زندگی محمد بهمن بیگی که هفته گذشته مطرح شده بود، واکنش نشان داد.

بنا بر این گزارش، وی در یادداشت خود نوشته است: جهت مزید اطلاع آقای محمدعلی طالبی و افکار عمومی به‌عرض می‌رساند اینجانب صددرصد به «رعایت حقوق مولف» و «رعایت اخلاق» پایبند بوده و هستم و تمام کارهای گذشته من، گواه صادق این ادعاست و اگر در مورد ماجرای اخیر «اجازه نامه کتبی» از مولف محترم نداشته‌ام به این دلیل بوده است که قول اخلاقی ایشان را به منزله مجوز کتبی تلقی کرده‌ام. مضافا بر این که اهل فن و آقای طالبی نیز به‌خوبی می‌دانند که تصویب یک طرح در تلویزیون، مستلزم مدت‌ها صرف زمان است و هیچ طرحی را یک شبه تصویب نمی‌کنند، بنده نیز مترصد بودم که پروژه‌ای را که دو سال با آن درگیر بوده‌ام و زندگی کرده‌ام به تصویب برسد تا با مصوبه آن، به خدمت مولف محترم رسیده و مجوز رسمی اخذ نمایم. چنان که قبل از آن، مجوز اخلاقی را کسب کرده بودم و به قول قدما نمی‌خواستم «آهوی نگرفته به دشت ببخشم» و موجبات گله مولف محترم را فراهم کنم.

در بخش دیگری از این یادداشت می‌خوانیم: آقای طالبی اظهار داشته‌اند «همواره به رعایت اخلاق پایبند بوده‌ام و اگر آقای حسن‌پور از طرف مولف،‌ رضایت‌نامه داشت، هیچ‌گاه این طرح را ارائه نمی‌دادم.»

رییس سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران گفت: پیش از ورود ما به شهرداری تهران گودبرداری ضلع جنوبی تئاتر‌شهر انجام شده بود و این مجموعه در معرض خطر جدی قرار داشت و ما رقم بالایی هزینه کردیم تا توانستیم خطر این ضلع را مهار کنیم.

به گزارش ایسنا، احمد نوریان که در حاشیه نشست خبری جشنواره‌ «تهران شهر سرور، شهر امید» سخن می‌گفت، در پاسخ به ایسنا در خصوص ایمن‌سازی مجموعه تئاتر‌شهر در مقابل خطرات احتمالی فصل سرما و زمستان با بیان این مطلب ادامه داد: در ضلع جنوبی کار اساسی زیرنظر استادان دانشگاه علم و صنعت و با نظرات آنان انجام شد و ماهم مضایقه نکردیم، درحالی‌که گودبرداری این بخش قبل از حضور ما در شهرداری انجام شده بود و ماهم به دغدغه هنرمندان تئاتر که کاملا هم به‌جا بود، پاسخ گفتیم.

او در پاسخ به این پرسش که این خطر هم‌اکنون مجموعه تئاتر‌شهر را تهدید می‌کند و کارشناسان شهرداری هم نسبت به این خطر هشدار داده‌اند، متذکر شد: به هرحال ما برای مهار این خطر هزینه بالایی متقبل شدیم و پس از آن هم در نقشه مسجد تغییراتی داده و آن را به دایره مساجد ارائه کردیم، اگر مشکل خاص دیگری وجود نداشته باشد، این طرح جدید اجرا و خطرات مهار می‌شود و ما همچنان مصر هستیم که تکلیف این مسجد مشخص شود.

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی‌بر حمایت شهرداری از تئاتر «پارس» یادآور شد: از سوی معاونت هنری وزارت ارشاد مراجعاتی صورت گرفته است و بین ما و آنان تعامل خوبی وجود دارد. باید در جلسه‌ای که میان ما و آنان برگزار می‌شود، انتظارات آنان را ارزیابی کنیم.