شهرداری تهران با سازمان نظام مهندسی کشاورزی تفاهم نامه امضا کرد

ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران تفاهم‌نامه‌ای در زمینه توانمندسازی کارشناسان این رشته و استفاده از ظرفیت‌های متقابل در این زمینه امضا کردند.

در این مراسم که در سالن یاس شهرداری تهران و با حضور رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران و مسوولان مربوطه آن برگزار شد، مهندس حیدرزاده، مشاور شهردار تهران در امور محیط زیست با بیان این که این سازمان قابلیت‌های موثر و مفیدی در زمینه محیط زیست دارد و همکاری آن با شهرداری تهران در گذشته نیز مشهود بوده است، گفت: مدیریت شهری

از این همکاری متقابل استفاده کرده و از این رویکرد سازمان نظام مهندسی کشاورزی به عنوان یک فرصت استفاده می‌کند.

وی با اشاره به توافقات طرفین در این تفاهم‌نامه افزود: استفاده از توان علمی سازمان نظام مهندسی و کشاورزی برای همکاری در پروژه‌های شهرداری تهران و نظارت بر آن، کارآفرینی و اشتغال، آموزش و توانمندسازی با استفاده از ظرفیت علمی ۱۷هزار عضو این سازمان که دارای مدارک علمی بالاتر از لیسانس هستند، از جمله مواردی است که به امضای طرفین رسید.

حیدرزاده افزود: با حمایت سازمان نظام مهندسی و کشاورزی، همه فارغ‌التحصیلان مرتبط با این موضوع در شهرداری، عضو این سازمان خواهند شد و ما نیز در شهرداری با در اختیار قرار دادن ظرفیت‌های سخت افزاری و مالی سعی داریم تا در این راه گام برداریم.

وی در ادامه اظهار کرد: تهران نیازمند حرکت جهادی در حوزه محیط زیست است و در این مورد باید اقدام جدی صورت گرفته و به چشم یک رسالت که با سلامت شهروندان مرتبط است به آن نگاه شود.

حیدرزاده با تاکید بر این که شهرداری خواهان افزایش کیفیت زندگی در شهر است و این امر میسر نخواهد شد جز با افزایش کیفیت محیط زندگی، تصریح کرد: از این سازمان و مجموعه افراد توانمند آن می‌خواهیم تا در این امر به ما کمک کنند تا بتوانیم خدمتی به حفظ محیط زیست شهر کرده و یادگاری از دوران خدمت خود به جا گذاریم.

همچنین دکتر شاهرخ رمضان نژاد، رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران نیز در این نشست‌، با بیان این که این سازمان ۱۷‌هزار عضو با مدرک بالاتر از لیسانس دارد که در این رشته فعال هستند، افزود: اگر از این فرصت به طور هوشمندانه استفاده کنیم، اثرات ملموس آن را در سطح شهر خواهیم دید و مجموعه شهروندان را نیز رویکرد فنی مهندسی این رشته آگاه کنیم.