با وجود این که هنوز یک ماه از انتشار مجموعه داستان «داستان‌های بیدل شاعر» نوشته‌ «جی‌کی رولینگ» نمی‌گذرد، فروش این کتاب به رکورد دو نسخه در هر ثانیه در جهان رسیده است.

خالق «هری پاتر» که پیش از این با فروش بیش از چهارصد میلیون نسخه‌ای این مجموعه هفت کتابی در جهان به خوش‌اقبال‌ترین نویسنده تاریخ ادبیات تبدیل شده بود، این روزها رکورد تازه‌ای در جهان به ثبت رسانده است. طبق آخرین آمار فروش، «داستان‌های بیدل شاعر» که مجموعه‌ای از پنج داستان است، در هر ثانیه دو نسخه در سراسر جهان به فروش می‌‌رسد. این مجموعه از تاریخ انتشار آن در روز چهارم دسامبر تا به امروز بیش از ۶/۲میلیون نسخه در سراسر جهان فروش کرده و نزدیک به ۲/۴میلیون دلار به بچه‌های بی‌سرپرست دنیا کمک شده است. «جی‌کی‌ رولینگ» پیش از این اعلام کرده بود که تمامی عواید فروش مجموعه «داستان‌های بیدل شاعر» را به مصرف امور خیریه و کمک از بچه‌های بی‌سرپرست خواهد رساند.

«رولینگ» پس از اعلام این خبر گفت: «از این که پول زیادی جمع شده بسیار خوشحالم. تمام سود حاصله به بچه‌های بی‌سرپرست، ناتوان جسمی و فراموش‌شده اختصاص خواهد یافت.» مجموعه «داستان‌های بیدل شاعر» همچنین در ده روز اول انتشار خود بیش از یک میلیون نسخه در انگلستان به فروش رفت و در صدر فهرست پرفروش‌های این کشور قرار گرفت.

منتقدان، «داستان‌های بیدل شاعر» را پرفروش‌ترین کتاب سال ۲۰۰۸ پیش‌بینی می‌کنند.