«ماما میا!» رکورد فروش «تایتانیک» را در بریتانیا شکست

فیلم موزیکال «ماما میا!» با بازی مریل استریپ و پیرس برازنان با ۳/۱۰۵‌میلیون دلار (۰۶۶/۶۹‌میلیون پوند) رکورد «تایتانیک» را شکست و پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای بریتانیا شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسکرین دیلی اعلام کرد تا پیش از این رکورد بیشترین فروش یک فیلم در بازار بریتانیا با ۰۲۵/۶۹‌میلیون پوند در اختیار «تایتانیک» جیمز کامرون بود که ۱۰ سال پیش حاصل شد.

«ماما میا!» بر مبنای یک موزیکال بریتانیایی به همین نام ساخته شده که سال ۱۹۹۹ بر اساس ترانه‌های گروه سوئدی ABBA به صحنه رفت. داستان درباره دختری جوان است که قرار است ازدواج کند و تصمیم می‌گیرد پدر خود را که هرگز ندیده پیدا کند.

کالین فیرث، استلان اسکارسگارد، جولی واترز و آماندا سیفرید، دیگر بازیگران «ماما میا!» هستند که با بودجه ۵۲‌میلیون دلاری ساخته شده است. فروش این فیلم در آمریکای شمالی ۷/۱۴۳‌میلیون دلار و فروش جهانی آن با احتساب بازار آمریکا به ۷/۵۷۱‌میلیون دلار رسیده است.

این فیلم در عین حال در ۱۵ کشور اتریش، آلمان، هلند، نیوزیلند، یونان، مجارستان، نروژ، پرتغال، آفریقای جنوبی، اسپانیا، سوئیس، قبرس، ایسلند، اسلوونی و سوئد پرفروش‌ترین فیلم سال شده است. «ماما میا» در دو رشته بهترین فیلم کمدی یا موزیکال و بهترین بازیگر زن کمدی یا موزیکال (استریپ) نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب است. در همین حال خبر دیگری حاکی است ۱۰ نویسنده نشریه بریتانیایی گاردین هر یک بدترین فیلم‌های سال ۲۰۰۸ به انتخاب خود را اعلام کردند که «تندر استوایی» و «ماما میا!» از جمله آنها هستند. گاردین اعلام کرد «تندر استوایی» به کارگردانی بن استیلر با بازی خود او و رابرت داونی جونیر، جک بلک و تام کروز، مستند «اسامه بن لادن کجای این دنیاست؟» مورگان اسپرلاک سازنده مستند نامزد اسکار «حسابی چاقم کن» و فیلم حادثه‌ای «تحت تعقیب» با بازی آنجلینا جولی از فیلم‌های بد امسال از دیدگاه نویسندگان گاردین هستند.