عباس کیارستمی
فیلمی خوب است که به نظر برسد کارگردان ندارد
«عباس کیارستمی» در فیلم پشت صحنه «زیر درختان زیتون» که در برنامه تصویر هنرمند به نمایش درآمد،گفت: فیلم خوب فیلمی است که به نظر برسد کارگردان ندارد.

روز چهارشنبه فیلم و گفت‌وگو با عباس کیارستمی ساخته حمیده شریف‌راد در برنامه تصویر هنرمند به نمایش درآمد.
بنابر این گزارش، کیارستمی در این فیلم با اشاره به خاطره‌ای اظهار کرد: در یکی از سفرهایم یک متصدی پرواز من را شناخت و به همکار دیگرش معرفی کرد. اما آن متصدی اهمیتی نداد و این برای من به شدت جالب بود. وی افزود: وقتی متصدی اول به سراغم آمد، از او پرسیدم که جریان از چه قرار است، او هم گفت که دوستش همین دیشب فیلم «خانه دوست کجاست؟» را دیده بوده و وقتی به او معرفی شده،گفته بود که مگر این فیلم کارگردان هم داشت؟ در واقع فیلم خوب به نظر من، فیلمی است که به نظر برسد که کارگردان ندارد. امید روحانی، به تقسیم‌بندی سینمای کیارستمی پرداخت و افزود: سینمای عباس کیارستمی تا «ده» فیلم بوده‌اند، ولی از «پنج» تاکنون شاهد کیارستمی ویدئوآرت سازی هستیم که ایده‌های کوچک خود را به شکل هنرهای تجسمی در می‌آورد.
عزیز‌الله حمیدنژاد
با دانشمند ژاپنی همکاری می‌کند
دکتر ایموتو دانشمندی که معتقد است دعا و الفاظ خوب در مولکول‌های آب تاثیر می‌گذارد، بخش‌هایی از تحقیقات علمی‌اش را در اختیار فیلم آناهیتا ساخته جدید «عزیز‌الله حمید‌نژاد» می‌گذارد.

دکتر ایموتو دانشمند نامدار ژاپنی بخش‌هایی از تحقیقات علمی‌اش را در اختیار عزیز‌الله حمید‌نژاد کارگردان فیلم آناهیتا قرار خواهد داد تا در این فیلم از این تحقیقات استفاده شود. در این ایمیل آمده است: «امیدوارم فیلم شما به مردم کمک کند که اهمیت «آب» و مثبت‌اندیشی را درک کنند و بدانند که افراد پر از عشق و قدردانی که امید بزرگی است به شما مردم خاورمیانه خواهد داد.» گفته می‌شود تمام مراحل پیش تولید فیلم «آناهیتا» طبق برنامه قبلی به خوبی پیش می‌رود تا عزیز‌الله حمید‌نژاد پس از آثاری چون هور در آتش، ستارگان خاک و اشک سرما جدیدترین فیلم خود را برای سینمای پرافتخار ایران بسازد. دکتر ماسارو ایموتو پژوهش‌گر ژاپنی به دلیل ادعاهایش در مورد بلور یخ شناخته شده است. ایموتو معتقد است: مولکول‌ها در مقابل کلمات و افکار انسان‌ها سریعا عکس‌العمل نشان می‌دهند.