عضو شورای عالی کار از تهیه فرم‌های جدید قرارداد خبرداد و گفت: در شکل جدید فرم‌های قرارداد کارفرمایان نمی‌توانند برای هر مساله‌ای حقوق کارگران را ضایع کند. ولی الله صالحی در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری برنا در مورد ضرورت ساماندهی کارگران قرارداد موقت، گفت: تا زمانی که نتوانیم عرضه و تقاضای نیروی کار را به یک نقطه تعادلی برسانیم، ساماندهی کارگران قرارداد موقت به صورت منصفانه در بخش امنیت شغلی و اشتغال به نتیجه نمی‌رسد.

عضو شورای عالی کار اظهار کرد: در شرایط فعلی فضای کار کشور به نحوی نیست که بتوان عرضه و تقاضای نیروی کار را با دستورالعمل یا بخشنامه ایجاد کرد.

صالحی با مطرح کردن این سوال که آیا باید کارگران قرارداد موقت از سوی کارفرمایان اخراج شوند، افزود: در این رابطه باید برنامه‌ریزی‌های روشنی برای بهبود وضعیت کارگران قراردادی صورت گیرد.وی در بخش دیگری از سخنانش به تهیه فرم‌های جدید قرارداد اشاره و بیان کرد: در شکل جدید فرم‌های قرارداد که کارفرمایان باید آن را رعایت کنند، کارفرما نمی‌تواند برای هر مساله‌ای حقوق کارگر را تضییع کند. عضو شورای عالی کار خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی ممکن است به دلیل عدم وجود شرایط مناسب کاری و همچنین نبود تعادل در عرضه و تقاضای نیروی کار، کارگر به هر نوع قراردادی تن دهد و هرگونه شرایطی را بپذیرد.

به گفته صالحی، باید روش‌های جدیدی را در تشویق و ترغیب کارفرمایان در جذب نیروی کار پیدا کرد که طی آن کارفرمایان با تمایل به علت جذب نیروهای رسمی حرکت کنند.

وی ادامه داد: کارفرمایان باید بدانند که انگیزه کارگران قرارداد موقت در بقای بهره‌وری و کیفیت کار پایین است و این مساله می‌تواند به ضرر واحدهای تولیدی و بهبود فضای کسب‌و کار بینجامد.