تاکید باهنر به اتمام تذکرهای توهین‌آمیز

در جلسه دیروز مجلس حمید رسایی در تذکری آیین نامه‌ای خواست تا به برخی انتقادات مطرح شده در مورد نطق روز یک ‌شنبه خود پاسخ دهد که باهنر به عنوان رییس مجلس در غیاب لاریجانی از وی خواست تا به این جمله که قصدم توهین نبوده بسنده کند، اما در ادامه با اصرار رسایی به تکمیل اظهاراتش بلندگوی وی قطع شد. نماینده تهران در تذکر آیین نامه‌ای خود اظهار کرد: روز یکشنبه که بنده در نطقم برخی صحبت‌ها و اهانت‌هایی که نسبت به یکی از خدمتگزاران کشور صورت گرفته بود، به نقد کشیدم دو تن از نمایندگان با صدای بلند اعتراض کرده و یکی از نمایندگان نیز روز گذشته به نمایندگی از اصولگرایان صحبت کرد و امروز هم نماینده دیگری به ایراد سخن در این مورد پرداخت.

وی افزود: از این نمایندگان تشکر می‌کنم که فرصت ماده ۷۷ را فراهم کردند تا بنده توضیح بیشتری دهم.

طبق اصل ۸۴ و ۸۶ قانون اساسی نمایندگان در مورد اظهارنظرشان در هر موضوعی آزادند و هیچ مقامی نیز حق بازخواست و جلوگیری را ندارد.

رسایی تصریح کرد: ظاهرا این اصول از قانون اساسی نیز همان شعارهایی است که برخی از دوستان چون زنده باد مخالف من، اصل بودن پرسشگری، تحمل مخالف و... را سر می‌دهند، اما جای سوال دارد که چرا در برابر تذکر چند نکته تاریخی از میان هزاران نکته و چند سوال یک نماینده برآشفته شده و جنجال آفرینی می‌کنند. باهنر درمیان صحبت‌های رسایی سخنان وی را قطع کرد و یادآور شد: اگر تذکر شما منجر به تذکرات دیگری شود، درست نیست. رسایی در ادامه افزود: طی این چند روز از زبان این دوستان در نشریات خوانده‌ام گفته‌اند که سه نکته اهانت عنوان شده و چرا بنده تعبیر عبای شکلاتی، به کار برده و چرا که گفته‌ام فلانی تا ساعت دو نیمه شب بیدار بوده و صبح آمده چشمانش قرمز بود و چرا گفته‌ام که آمریکاییان از اصلاح‌طلبان حمایت کرده‌اند. در این بین مجدد باهنر صحبت وی را قطع کرد و افزود: شما بسنده کنید که من قصدم توهین نبوده و تمام شود و من از شما خواهش می کنم دیگر ادامه ندهید.

رسایی قصد ادامه داشتن تذکر خود را داشت که تریبون وی را قطع کردند. باهنر اظهار کرد: من خواهش کردم که تریبون مجلس را به توهین و اهانت به این و آن مخصوصا در رابطه با مسائلی که در پیش داریم تبدیل نکنید آقای رسایی تذکرشان این بود که من قصد توهین نداشتم و موضوعی را بیان کردم و ‌آقایان فکر می‌کنند، من توهین کردم. وی مجدد ادامه داد: من خواهش می‌کنم تریبون مجلس را به این گفت و شنودهای بی‌خاصیت تبدیل نکنید، بیرون از مجلس رسانه هست، سایت یا روزنامه دارید که مسائل خود را در آنها مطرح کنید، حتی در سایت و روزنامه خود نیز باید رعایت مسائل اخلاق اسلامی را داشته باشید، اما تریبون مجلس را تبدیل نکنید به این گفت و شنودهایی که ممکن است از داخل آن توهین در آید. وی اظهار کرد: من از آقای رسایی عذرخواهی می‌کنم، اما احساس من این است که اگر این بحث ادامه پیدا کند قطعا تبدیل به ۴ نظر دیگر ماده ۷۷ می‌شود و رشته سر دراز پیدا می‌کند. باهنر گفت: آقای رسایی می‌گویند بنده در سایتم پاسخ می‌دهم که وی می‌تواند و در اختیار خودشان است، طبق قوانین موضوعه کشور اقدام کنند، اما ما خواهش می‌کنیم دوستان به ما کمک کنند که تریبون مجلس تبدیل به حرف‌هایی که خیلی قابل دفاع نیست، نشود.