رییس مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش تفریغ بودجه سال ۸۵ کل کشور در مجلس از دیوان محاسبات خواست تا به طور جد عدم واریز یک میلیارد دلار از مازاد بهای نفت به خزانه را پیگیری کند. دیروز محمدمهدی مفتح، مخبر کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات کشور در جلسه علنی دیروز مجلس گزارش کمیسیون برنامه و بودجه در مورد تفریغ بودجه سال ۸۵ کل کشور را قرائت کرد. مفتح در بند ۳ این گزارش اعلام کرد که بخشی از سود سهم دولت ناشی از مازاد بهای نفت خام صادراتی معادل یک میلیارد و ۵۸ میلیون دلار به حساب خزانه واریز نشده است.

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مورد تفریغ بودجه سال ۱۳۸۵ کل کشور ضمن تشکر از دیوان محاسبات کشور به دلیل ارائه این گزارش اظهار کرد: آنطور که به من گزارش دادند، گزارش تفریغ بودجه سال ۸۶ نیز به مجلس ارائه شده است که ان‌شاء‌الله به‌زودی در دستور قرار می‌دهیم.

لاریجانی همچنین با تشکر از کمیسیون برنامه بودجه برای قرائت گزارش تفریغ بودجه سال ۸۵ در جهت آگاهی نمایندگان ادامه داد: این گزارش با این‌که اجمالی است، ولی نشانگر برخی از موارد مهم است که از دیوان محاسبات خواهش می‌کنیم با جدیت مواردی که از قانون انحراف داشته یا قانون رعایت نشده یا بعضی از مواردی که در بند ۳ در مورد انرژی مطرح شده و حدود یک میلیارد دلار از مازاد بهای نفت به خزانه واریز نشده است را دنبال کند.

وی تصریح کرد: کمیسیون برنامه و بودجه و تلفیق نیز باید از این گزارش استفاده کند و در آینده جلوی این‌گونه موارد را با تدوین راهکارهای قانونی مناسب بگیرد.