اجرای موسیقی در سال‌جاری تنوع نداشت

مهر- مسعود شعاری گفت: فعالیت هنرمندان موسیقی از جهت تعدد برگزاری کنسرت در سال ۸۷ نسبت به گذشته رشد داشت، اما هنوز به لحاظ تنوع در اجرای سبک‌های مختلف دچار ضعف هستیم.

سرپرست گروه موسیقی همساز ضمن بیان این مطلب در خصوص رویدادهای موسیقایی در سال ۸۷ گفت: اجراهای متعددی در طول سال از هنرمندان و اساتید برجسته موسیقی به روی صحنه رفت، اما در این میان تعداد کنسرت‌هایی که با اندیشه‌های خاص‌تری طراحی شده باشد جز در مواردی انگشت‌شمار مانند سمفونی انقلاب آقای انتظامی یا اجرای ارکستر ناسیونال اوکراین بسیار ناچیز بود؛ در واقع موسیقی ایران هنوز به مرحله اجرای انواع سبک‌ها نرسیده است.

این نوازنده سه‌تار در ادامه به فعالیت‌های وزارت ارشاد در سال‌جاری اشاره کرد و گفت: خوشبختانه دفتر موسیقی در دو سال اخیر با حسن نیت از فعالیت‌های هنرمندان هم در اجراهای بخش خصوصی و هم در جشنواره موسیقی فجر نقش مثبتی داشته است؛ اما توجه به نسل جوان به عنوان آینده‌سازان این هنر بیش از هر موضوعی اهمیت دارد. شعاری در پایان افزود: خانه موسیقی، انجمن موسیقی ایران، صدا و سیما، هنرمندان و وزارت ارشاد جمع موسیقایی این سرزمین را تشکیل می‌دهند که در راس این هرم وزارت ارشاد به عنوان متولی و تصمیم‌گیرنده نهایی فعالیت می‌کند، بنابراین انتظار می‌رود که این وزارتخانه توجه بیشتری به هنر موسیقی و مسائل و مشکلات آن در سال جدید داشته باشند.