مخالفت با ایران شما را نزد ملت‌هایتان بی اعتبار می‌کند

علی لاریجانی درباره حکم دادگاه لاهه علیه عمر البشیر رییس‌جمهور سودان گفت: هدف از این اقدام انحراف افکار عمومی از مساله فلسطین بود، ولی آگاهان به خوبی می‌دانند که رژیم صهیونیستی در غزه جنایت‌های بسیار بزرگی مرتکب شد. وی درباره اعزام هیاتی از سوی ایران به سودان برای اعلام حمایت از عمر البشیر رییس‌جمهور آن کشور گفت: اقدام دادگاه جنایی علیه سودان و رییس‌جمهور آن کشور موجب اتخاذ موضعی قاطع از سوی شرکت‌کنندگان در کنفرانس تهران برای اعلام حمایت از خارطوم شد.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اقدام دادگاه جنایی برای تاثیرگذاری بر دولت سودان بود که سیاستی علیه رژیم اشغالگر در پیش گرفته و گام‌های مهمی به سمت توسعه برداشته است.

لاریجانی با انتقاد از اقدام اخیر مغرب در قطع روابط دیپلماتیک خود با ایران تاکید کرد: ایران با ایجاد تفرقه میان گروه‌های فلسطینی و همچنین اختلاف بین کشورهای منطقه مخالف است.

وی با اشاره به مشکل اخیر میان ایران و بحرین و حل و فصل فوری آن از سوی دو کشور، از موضع گیری برخی کشورها در قبال این مساله و اقدام برخی از آنها در اتخاذ مواضعی شدیدتر از بحرین که اختلافش با ایران حل شد، ابراز شگفتی کرد.

لاریجانی با رد اظهارات برخی از مسوولان کشورهای عربی علیه ایران و مطرح کردن این ادعا که ایران چالش و تهدیدی برای کشورهای عربی است، به این مسوولان درباره تکرار خطاهای گذشته هشدار داد و گفت: دنیای اسلام به این‌گونه اظهارات توجهی نمی‌کند، و ایران را در خط مقدم مبارزه با رژیم اشغالگر می داند.

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که ایران همه کشورهای عربی از جمله بحرین را محترم می شمارد، گفت: اتخاذ موضع علیه یک دولت اسلامی بزرگ مانند ایران دولت‌ها را از نزد ملت‌هایشان بی اعتبار خواهد کرد.