«همایون شجریان» قطعه‌ای برای «خلیج پارس» خواند

فارس- همایون شجریان از اجرای تصنیفی برای «خلیج پارس» خبر داد و گفت: احتمال انتشار این اثر در قالب آلبوم یا تک اثر وجود دارد. همایون شجریان گفت: این تصنیف را «علی قمصری» بر اساس شعری از «حسین فرهنگ‌مهر»، در رابطه با «خلیج پارس» ساخته‌ که بنده آن را اجرا کرده‌ام.

وی با بیان اینکه این تصنیف در دستگاه شور است، افزود: این کار خوانده شده و آماده است و هم اکنون منتظر چگونگی انتشار آن هستیم. این خواننده درباره انتشار این اثر افزود: در حال حاضر هیچ چیز در خصوص نحوه انتشار این تصنیف مشخص نیست؛ چرا که ممکن است در قالب یک آلبوم موسیقی یا به صورت تک تصنیف منتشر شود. البته اگر در قالب آلبوم منتشر شود احتمالا در یکی از آلبوم‌های علی قمصری جای خواهد گرفت. وی درباره پخش این تصنیف از صدا و سیما نیز ابراز بی‌اطلاعی کرد و بیان داشت: متاسفانه هیچ چیز در این خصوص نمی‌دانم، شاید امکان این هم وجود داشته باشد.

شجریان گفت: کنسرت ما از ۲۸ فروردین از آمستردام آغاز و با برگزاری در تاریخ‌هایی چون ۲۸ فروردین در آمستردام، ۲۹ فروردین در کلن، ۲ اردیبهشت در لندن، ۵ اردیبهشت در مونیخ و ۶ اردیبهشت در وین ادامه می‌یابد. سپس بعد از یک هفته استراحت یک‌ماه کنسرت در آمریکا و کانادا خواهیم داشت.

«همایون شجریان» در خاتمه گفت: هنوز در این خصوص به قطعیت نرسیده‌ایم، اما احتمال اجرا در تهران وجود دارد.