وزیر امور پناهندگان عراق گفت: ۱۰‌هزار نفر از اعضای گروهک منافقین در اردوگاه اشرف هستند که امیدواریم کار خروج آنها که قرار بود در سال ۲۰۰۸ صورت گیرد، طی هفته‌های آتی عملی شود. به گزارش خبرگزاری فارس، عبدالصمد رحمان السلطان وزیر امور پناهندگان عراق با تقدیر از حمایت‌های بی‌دریغ دولت و ملت ایران از مردم عراق اظهار کرد: هماهنگی‌های لازم برای اخراج گروهک تروریستی منافقین که تعداد آنها در اردوگاه اشرف سه‌هزار نفر است، در حال انجام بوده و قرار بود خروج این تعداد افراد در سال ۲۰۰۸ نهایی شود. اما به واسطه وجود برخی مشکلات در عراق این موضوع نهایی نشد که البته امیدواریم طی هفته‌های آینده این موضوع عملیاتی شود.

این در حالی است که همزمان رشیدالعزاوی نماینده پارلمان عراق تشکیل کمیته مشترک ایران و عراق برای حل مشکل اعضای گروهک تروریستی منافقین را خواستار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه‌ الصباح چاپ بغداد، العزاوی از اعضای جبهه‌ التوافق پارلمان عراق در اظهاراتی تصریح کرد: این درخواست وی به این منظور است که عراق خاستگاهی برای تهدید علیه کشورهای همسایه تلقی نشود. وی ادامه داد: ما خواهان ایجاد روابط خوب میان عراق و کشورهای منطقه هستیم و این درخواست هم مشابه درخواست تشکیل کمیته سه جانبه مشترک میان عراق، ترکیه و آمریکا برای حل مساله پ.ک.ک است. العزاوی گفت: حضور گروه‌های مخالف کشورهای همسایه در خاک عراق تهدیدی برای آن کشورها به شمار رفته و علاوه بر آن روابطشان را با عراق با مشکل مواجه می‌سازد و این درحالی است که نص صریح قانون اساسی عراق تاکید می‌کند که عراق نباید خاستگاه حمله به همسایگان باشد.