مردم از گشت‌های ارشاد رضایت دارند

فرمانده نیروی انتظامی با بیان این که طرح امنیت اجتماعی از پشتوانه قانونی برخوردار است و بخش زیادی از مردم طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته از سوی پلیس، از اجرای این طرح رضایت دارند،‌ با اشاره به این که قصد پاسخ به اظهارنظرات برخی از کاندیدهای ریاست جمهوری را در رابطه با تعطیلی طرح امنیت اجتماعی ندارد،‌ گفت: من بخشی از طرح این موضوعات را صحبت‌های انتخاباتی تلقی می‌کنم. به گزارش ایسنا، سردار احمدی مقدم در پاسخ به اظهارنظر برخی از نامزدهای انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری مبنی بر تعطیلی اجرای طرح امنیت اجتماعی گفت: اساسا طرح این مسائل بدون اطلاع از ملاحظات قانونی به مصلحت نیست و ما قصد نداریم، پاسخ بدهیم. همچنین نیروی انتظامی مجری قانون است، سیاست‌گذار نیست. وی با اشاره به این که استقرار نظم و امنیت یکی از مطالبات مردم است و احتمال دارد، بخش کوچکی از مردم از اجرای طرح ارشاد راضی نباشند، اما اکثریت جامعه از اجرای این طرح رضایت دارند، گفت: نامزدهای انتخاباتی تلاش می‌کنند، آرای مردم را جلب کنند و شاید تصور می‌کنند اشاره به این موضوعات، رای‌آوراست؛ اما طبق نظرسنجی‌های دقیق ما در رابطه با ارزیابی احساس امنیت رضایت مردم در طرح‌های امنیت اجتماعی، مشخص شد که رضایت از این طرح بسیار بالا است و مطالبه اساسی جامعه از پلیس است.

سردار احمدی مقدم ادامه داد: تمام اقدامات ناجا دارای عقبه قانونی بوده و مبتنی بر سیاست‌گذاری‌ها و قانونی است که در مراجع تصمیم‌گیری مصوب شده است. وی با اشاره به این ‌که اساس ورود به این حوزه خیلی جالب نیست و ما نیز به این امر اهمیت نمی‌دهیم، خاطرنشان کرد: این بحث مختص این زمان نیست و چند سالی است که این بحث‌ها ادامه دارد و ناجا تلاش می‌کند از فراز و فرود اجتناب کند. سردار احمدی‌مقدم اضافه کرد: من فکر نمی‌کنم که طرح این مسائل به مصلحت باشد؛ زیرا امروز استقرار نظم و امنیت و ارتقای امنیت اجتماعی یکی از مطالبات مردم است و قصد نداریم که هر نامزدی سخن گفت، ما پاسخ بدهیم؛ چون بخشی از این‌ها را صحبت‌های انتخاباتی تلقی می‌کنیم. فرمانده نیروی انتظامی در رابطه با درصد رضایت‌مندی مردم از این طرح با بیان این که بخش کوچکی از جامعه، هدف تذکر گشت‌های ارشاد را تشکیل می‌دهند و این در حالی است که بخش‌های بزرگ‌تر جامعه از پلیس درخواست برخوردهای تندتری را دارند، گفت: جامعه ما یک جامعه متدین و متشرع است و پلیس در برابر برخورد با ناهنجاری‌ها و کژرفتاری‌ها باید تعادل را برقرار کند تا ناهنجاری‌های اجتماعی از حد خود تجاور نکند.

به گفته سردار احمدی‌مقدم،‌ در این طرح ابلاغ شده که تذکر به خانم‌ها توسط ماموران زن صورت گیرد که این تذکرات جنبه ارشادی داشته و پلیس نیت برخورد ندارد و تنها افرادی که رفتارشان با تذکر قابل رفع نباشد، به مراکز پلیسی انتقال داده و پس از گرفتن تعهد از آنها، خانوادهایشان را از کژرفتاری‌های فرزندانشان آگاه می‌کنند.