راه‌حل بیکاری و تبعیض است

عکس: فارس

دنیای‌اقتصاد: در شرایطی که میرحسین موسوی طی یک سفر انتخاباتی به استان خوزستان رفته است و محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور هم در سفر استانی در کرمان به‌سر می‌برد، مهدی کروبی دبیرکل حزب‌ اعتماد ملی و.... دیگر کاندیدای ریاست‌جمهوری هم به استان قزوین سفر کرده است و طی سخنرانی‌های مختلف در شهرهای این استان در تدارک کسب آرای بیشتر برای خود است. به گزارش ایسنا مهدی کروبی در مسجدجامع شهرستان بویین زهرا گفت: باید توجه داشته باشیم که به فرموده امام (ره) مردم با هیچ کس عهد اخوت نبسته‌اند و باید سعی کنیم تا همیشه خدمتگزار مردم و نظام باشیم.

وی به تکریم جایگاه مسجد پرداخت و گفت: بسیاری از تحولات از جمله انقلاب از مسجد نشات گرفته و پس از انقلاب نیز بر رونق مساجد افزوده شد.

وی افزود: سیر انقلاب اسلامی را که دنبال کنیم متوجه می‌شویم که این نظام از چه گردنه‌های دشواری عبور کرده و همواره متولیان و بزرگان نظام مورد کینه دشمنان بوده‌اند و همه می‌دانید که چه اندازه از نیروهای مخلص و روحانی به شهادت رسیدند؛ از جمله در حادثه ۷ تیر که بزرگانی چون شهید منتظری، شهید هاشمی، شهید حیدری و در راس آنها شهید بهشتی به فیض شهادت رسیدند. آنها افرادی بودند که تمام تلاش‌شان، تکریم و تثبیت نظام بود که امروز خوشبختانه حاصل شده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از ارکان مهم جمهوری اسلامی که بزرگ‌ترین سهم را در استحکام نظام دارد انتخابات است. مسوولان خود را در معرض رای مردم قرار می‌دهند و در صورت پیروزی اگر عملکرد آنها مطلوب و مردم راضی بودند آنها به مسوولیت خود ادامه خواهند داد و در غیر این صورت توسط مردم کنار خواهند رفت و این حق مردم است که مسوولانی را که عملکرد نامناسب دارند، کنار بگذارند.

دبیرکل حزب اعتماد ملی اظهار کرد: اگر در انتخابات ریاست‌جمهوری درصد پایینی از مردم شرکت کنند بالاخره یک نفر رییس‌جمهور خواهد شد و سرنوشت کشور را در دست خواهد گرفت. اگر به میزان زیاد شرکت کنیم عرصه برای تقلب نیز بسیار پایین می‌آید ولی اگر به پای صندوق‌های رای نیاییم دست متخلفین باز خواهد شد.

وی همچنین خواستار توجه مردم به اهمیت انتخابات شد و گفت: شما در این انتخابات فردی را به مسند می‌رسانید که نماد تبلور کشور در جهان است و بسیاری از مقدرات خود را در دست او قرار می‌دهید.

وی گفت: اگر از وضعیت معیشت و بیکاری در رنج هستید و از تبعیض‌ها خسته‌اید، راه آن حضور فعال در عرصه انتخابات است.

کروبی تاکید کرد: به توصیه امام توجه کنید که فرمود، «مبادا کشور به دست نااهلان بیفتد» بنابراین غیر از حل مشکلات روزمره برای

پاس‌ داشت خون شهدا و عمل به وصایای امام(ره) و توجهات مقام معظم رهبری که حضور پرشور در انتخابات را خواستار هستند، باید در انتخابات پیش‌رو حضور گسترده داشته باشیم.

وی یکی از بزرگ‌ترین اهداف انقلاب را دفاع عنوان کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های‌مان کمک به اقشار آسیب‌پذیر از طریق سهیم کردن مردم در درآمدهای ناشی از فروش نفت است.

وی همچنین در جمع مردم تاکستان به روزهای اولیه شکل‌گیری نظام اشاره کرد و گفت: در میان یاران امام(ره) و انقلاب دو اندیشه وجود داشت، گروهی بر این باور بودند که با توجه به عظمت این انقلاب و وقوع آن در یکی از حساس‌ترین مناطق جهان و همچنین کارشکنی‌ها و توطئه‌های دشمنان خارجی و عوامل آنها در درون کشور، مدیریت کشور باید توسط جمع محدودی از نخبگان صورت گیرد. اما در برابر این اندیشه گروه دیگر نیز بودند که بیشتر به نظریات امام (ره) نزدیک بودند و اعتقاد داشتند که هرچه سریع‌تر قانون اساسی تنظیم و نظام جدید بر پایه‌ انتخابات نهادینه شود.

دبیرکل حزب اعتماد ملی گفت: این‌که بلافاصله پس از وقوع انقلاب، امام(ره) مردم را به پای صندوق‌های رای بیاورند آن را به یکی از بی‌نظیر‌ترین انقلاب‌ها تبدیل کرد.

وی انتخاب جمهوری اسلامی از سوی مردم به عنوان نظام جایگزین رژیم سلطنتی را بدون زور و اجبار دانست و گفت: این حکومت امام(ره) بر قلب‌های مردم ایران بود که باعث شد مردم در رفراندوم به جمهوری اسلامی رای دهند. وی سپس به انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: امروز خواسته‌ رهبری انجام یک انتخابات پرشور و حداکثری با حضور گروه‌های فکری و نمایندگان آنها است. این گروه‌ها باید بتوانند برای اندیشه خود تبلیغ کنند بدون آنکه دیگری را تخریب کنند.

کروبی در ادامه به مردم توصیه کرد: کاندیداها، سخنان و برنامه‌های‌شان را مد نظر قرار دهید و سپس به انتخاب یکی از این گزینه‌ها بپردازید.

وی شرکت پرشور و بالای مردم در انتخابات را ضامن منافع ملی دانست و گفت: اگر در پی حل مشکلات و نارسایی هستیم، اگر می‌خواهیم بر مشکل تورم فائق بیاییم، باید برای روی کار آمدن دولتی قدرتمند تلاش کنیم.