جایزه بازیگری جشنواره «نور» برای رویا نونهالی

فیلم سینمایی «نیلوفر» جایزه بهترین فیلم و بازیگری زن جشنواره فیلم «نور» لس‌آنجلس را دریافت کرد. این فیلم که پیش از این حضورهای موفقی در جشنواره «مونترال»، «لس‌آنجلس»، «بلگراد»، «برلین» و «دبی» داشته است، در این جشنواره جایزه بهترین بازیگری زن به رویا نونهالی اهدا شد و جایزه بهترین فیلم را دریافت کرد. ‌سیل جمعیت نمایشگاه کتاب را فرا گرفت

فارس- در دومین روز از بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، با باز شدن درها در راس ساعت ۱۰، سیل جمعیت به سمت غرفه‌ها سرازیر شد؛ بازار فروش کتاب‌ها رونق یافت و در مقابل بسیاری از غرفه‌ها، صف‌های کوچک و بزرگ خریداران کتاب شکل گرفت.

بیانیه خانه سینما درباره اعتراض برخی تهیه‌کنندگان

خانه‌سینما در خصوص اظهارات برخی از تهیه‌کنندگان در رسانه‌ها و وضعیت صنفی تشکل‌های تهیه‌کنندگی بیانیه داد و اعلام کرد: «جامعه اصناف سینمای ایران ضمن دعوت همه تهیه‌کنندگان حرفه‌ای سینمای ایران به خویشتنداری و رعایت انصاف برای قوت بخشیدن به فعالیت‌ها و همکاری‌های صنفی، آمادگی خود را برای بررسی و اعمال هرگونه طرح فراگیری از سوی گروه‌های تهیه‌کننده که به وفاق همه گروه‌های تهیه‌کنندگی بیانجامد،اعلام می‌کند.»

دوایی: «ریسمان باز» عشق به سینما را زنده می‌کند

فارس- «پرویز دوایی» خطاب به «مهرشاد کارخانی» نوشت: فیلم شما باز عشق و اشتها به سینمای خوب و پاکیزه و متعالی را برای ما بازگرداند. اشتهای باز دیدن یک فیلم، درباره‌اش فکر کردن و حرف زدن و فیلم را با خود به راه‌ها بردن و به دیگران دیدارش را توصیه کردن.

در یادداشتی که «پرویز دوایی» درباره فیلم «ریسمان باز» منتشر کرده، خطاب به کارگردان این فیلم نوشته است: «آقای مهرشاد کارخانی عزیز؛ سلام، خیلی متشکرم به خاطر فیلم خوبتان که لطف کردید و برایم فرستادید (باید می‌گفتم فیلم خیلی خوبتان). برای آدم در هر سن و سال و با هر شخصیتی به گمانم آن است که فیلم، بعد از تماشایش تا حد عمیق در آدم رسوب می‌کند و تا چه مدتی با آدم و در آدم می‌ماند و فیلم شما با ما مانده و مانده و به زندگی‌اش در سر آدم ادامه می‌دهد و آدم تصور (یا آرزو) می‌کند که هنوز ادامه دارد و آدم در این تشنگی باقی می‌ماند که بیشتر با شخصیت‌های فیلم شما که آشنای روح در آمدند به خصوص شخصیت میکائیل همراه باشد.»

‌آغاز تور کنسرت‌های همایون شجریان در آمریکا

مهر- دور جدید تور کنسرت‌های گروه دستان با همراهی همایون شجریان از امشب در شهر واشنگتن آمریکا آغاز خواهد شد.

اجراهای گروه دستان در سال ۸۸ با تور کنسرت‌های اروپا از ۲۸ فروردین آغاز شده بود که طی آن در شهرهای کلن، آمستردام، لندن، مونیخ ودر آخرین اجرا روز شنبه (۱۲ اردیبهشت) در وین به روی صحنه رفت.