مهدی کروبی: مشکلات ما معلول تنگ نظری است

دبیرکل حزب اعتماد ملی معتقد است باید حرمت‌ها را نگه داشت و از مسیر انصاف بیرون نرفت تا بزرگ‌ترین میراث امام (ره) یعنی نظام جمهوری اسلامی‌را حفظ و با شرکت در انتخابات به وصیت آن عالم بزرگ عمل کرد. به گزارش ایسنا، مهدی کروبی در دیدار جمعی از فعالان دانشجویی دانشگاه آزاد میبد پس از شنیدن مطالبات آنان ‌گفت: در مورد دانشگاه آزاد بی‌موضع نیستم و البته با شما و کارشناسان ارتباط خواهیم داشت. تمام سوالات دوستان نوشته می‌شود و در خلال صحبت‌ها، مصاحبه‌ها با صراحت به آن پاسخ می‌دهیم. کروبی هم چنین افزود: اولین نکته‌ای که لازم است بگویم این‌که اهل ریسک هستم، محافظه‌کاری نخواهم کرد، مشورت را خیلی مهم می‌دانم و اگر به یقین برسم، عمل خواهم کرد و همواره آن‌جا که نیاز بوده و لازم دانستم وارد شده‌ام؛ ابتدا رایزنی می‌کنم و اگر نشد کاری را که لازم است انجام می‌دهم. دبیرکل حزب اعتماد ملی با اشاره به دوران ریاستش در مجلس ششم یادآور شد: وقتی آقای لقمانیان بازداشت شد ابتدا رایزنی کردم و وقتی دیدم نمی‌شود، آن موقع کار خودم را کردم. وی با اشاره به این مساله که «مقید هستم از کسانی که مسوولیت در اختیارشان می‌گذارم، حمایت کنم» خاطرنشان کرد: البته این حمایت با نظارت همراه خواهد بود.

وی سپس به مسائل دانشگاه پرداخت و گفت: معتقدم برخی از مشکلات ما معلول تنگ‌نظری و کج سلیقگی برخی مسوولان و اطرافیان‌شان است؛ بنابراین وزیر علوم من قطعا امتیازاتی چون دانش، وسعت نظر، پرکاری را خواهد داشت و اصلاح‌طلبی است که باید به دنبال کار برای ایران و انقلاب و کشور باشد.

کروبی در ادامه در پاسخ به انتقاد از ستاره‌دار شدن دانشجویان افزود: این مساله‌ای است که در دست دولت است؛ طبیعی است با این دید این قانون لغو می‌شود و دیگر این سخت‌گیری‌ها را نداریم و اگر هم قوه قضائیه به شکل دیگری عمل کند تا جایی که مقدور باشد برای حلش تلاش می‌کنم. وی همچنین به تحلیل فضای کشور در آستانه انتخابات پرداخت و خاطرنشان کرد: اگر مردم به صحنه بیایند به اصلاح‌طلبان رای می‌دهند. دبیرکل حزب اعتماد ملی برخی بحث‌ها و تخریب‌ها را غیرمعمول دانست و گفت: نباید اگر کسی حرفی می‌زند با فحاشی جوابش را داد. یک عده فکر می‌کنند از آسمان افتاده‌اند و مدافع نظام و رهبر و امام و انقلاب و کشور هستند و هرکسی غیر از آن‌ها فکر کند جاسوس و دشمن است. باید اوضاع را از دست این جریان گرفت.