باید موضوع خرید آرا را حل کنیم

دبیر شورای نگهبان تاکید کرد: هر رائی که با تهدید به صندوق‌های انتخابات ریخته شود از نظر شورای نگهبان باطل است.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد جنتی که در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران سخن می‌گفت، با بیان این مطلب اظهار کرد: اگر عده‌ای بخواهند مردم را تهدید کنند تا به شخص خاصی رای بدهند، از نظر شورای نگهبان این آرا باطل است؛ چرا که در انتخابات نباید هیچ گونه تهدیدی وجود داشته باشد. وی همچنین افزود: ما باید تلاش کنیم تا موضوع خرید آرا به طور غیرمستقیم و حتی در برخی مواقع به طور مستقیم را با راهکاری مناسب از بین ببریم.

خطیب جمعه تهران، همچنین با اشاره به برخی اهانت‌ها به کاندیداهای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: تمامی‌ افراد باید تلاش کنند تا به هیچ کس توهین نشود و شخصیت افراد را تخریب نکنند. اگر کسی مرزهای اسلامی‌ را زیر پا بگذارد پیدا است که پس از رسیدن به قدرت چه می‌خواهد بکند.

جنتی در ادامه سخنان خود با اشاره به طرح شائبه عدم سلامت انتخابات، گفت: طی ۳۰ سال گذشته ما شاهد بوده‌ایم که همواره انتخاباتی سالم در کشور برگزار شده است، به طوری که هر زمان مجری انتخابات، گروهی خاص بوده، برنده انتخابات گروه رقیب بوده است. آیا این نشانه سالم برگزار شدن انتخابات نیست. وی تصریح کرد: کسی که برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری می‌آید باید در خود ببیند که آیا می‌تواند عدالت را برقرار کند، یا اینکه ارتباطات جای ضوابط را می‌گیرد، آیا نامزد انتخابات این قدرت را در خود می‌بیند که با بی‌عدالتی‌ها برخورد کند. وی همچنین در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران به جایگاه و اهمیت مساجد از گذشته تا کنون اشاره کرد و گفت: حکومتی که اسلام در آن نباشد حکومت نیست یعنی کل تشکیلاتی که در دنیا وجود دارد باید اسلام در آنها حضور داشته باشد تا بتواند همه احکام اسلامی‌ را پیاده کند. دبیر شورای نگهبان همچنین گفت: مساجد از گذشته تاکنون محل تصمیمات حکومتی بوده‌اند که تاریخ به وضوح بیانگر این موضوع است، اما امروز به دلایل تقسیم‌بندی امور همه کارها را نمی‌شود در مساجد انجام داد، با این حال مساجد یکی از ارگان‌های مهم در حکومت‌های اسلامی‌هستند.