با دانشجویان منتقد دولت برخورد نشده است

وزیر علوم درباره محکوم شدن دانشجویانی که در سخنرانی‌های انتخاباتی علیه دولت نهم اعتراضی داشته باشند، گفت: هیچ نمونه‌ای وجود ندارد که دانشجو، کارمند یا استاد به عملکرد دولت نهم در نشست‌های انتخاباتی انتقاد کرده باشد و با او برخورد شده باشد. محمد مهدی زاهدی، در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر درباره شائبه انتخاباتی بودن حضور وزیر علوم در دانشگاه‌ها و تمجید از اقدامات دولت همزمان با سفرهای استانی هیات دولت در دانشگاه‌ها در ماه‌های اخیر گفت: از فرد خاصی حمایت نمی‌کنم، اما از عملکرد دولت نهم حمایت می‌کنم. در هیچ جا و در هیچ جلسه علنی و رسمی‌ نخواهید دید که من از فرد خاصی حمایت کنم به ویژه افرادی که در معرض کاندیداتوری هستند‌.

وی درباره ممانعت از حضور برخی کاندیداها در دانشگاه‌ها گفت: به هیچ عنوان ممانعتی در این زمینه وجود دارد و همه کاندیداها می‌توانند در دانشگاه‌ها سخنرانی کنند. به عنوان مثال، یکی از کاندیداها حتی در دانشگاه خود من (شهید باهنر کرمان) هم حاضر شده و مطالب خود را بیان کرده است.

زاهدی همچنین در پاسخ به این پرسش مهر درباره محکوم شدن دانشجویانی که در سخنرانی‌های انتخاباتی علیه دولت نهم اعتراضی داشته باشند، اظهار کرد: هیچ نمونه‌ای وجود ندارد که دانشجو، کارمند یا استاد به عملکرد دولت نهم انتقاد کرده باشد و با او برخورد شده باشد. دانشگاه‌ها باید فضایی باشند که تمام افراد بتوانند اظهار عقیده کنند، اما نگاه آنها نباید خصمانه باشد، بلکه باید روحیه‌ای انتقادی در میان دانشگاهیان وجود داشته باشد. وزیر علوم درباره ارسال نماینده از طرف وزارت علوم یا دانشگاه‌ها در مراسم سخنرانی کاندیداهای ریاست‌جمهوری در دانشگاه‌ها گفت: وزارت علوم هیچ نماینده‌ای برای این مراسم ارسال نمی‌کند. زمانی که یک تشکل دانشجویی برای تشکیل جلسه یا مناظره‌ای در دانشگاه درخواست خود را ارائه می‌دهد پس از تایید هیات سه نفره دانشگاه‌ها جلسه با مسوولیت آن تشکل برگزار می‌شود، اما هیچ نماینده‌ای از سوی وزارت علوم در این جلسات حضور ندارد.