مدام تیتر می‌زنند تکلیف 300‌میلیارد دلار چه شد؟

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی‌گفت: برخی از مطبوعات مدام تیتر می‌زنند که تکلیف ۳۰۰‌میلیارد دلار پول نفت چه شد؟ آیا به نظر شما در کشوری که برای خود حساب و کتاب دارد امکان گم شدن پولی وجود دارد؟ به گزارش ایرنا، «محمدحسین صفار هرندی» روز پنجشنبه در دیدار با فعالان قرآنی استان قزوین افزود: اگر مغلطه بازی و تخریب از سوی این آقایان مطرح نمی‌شد ما نیز مجبور نبودیم برخی از مسائل آنان را آشکار و بدعملی و بی‌عملی آنها را فاش کنیم. صفار هرندی افزود :سند هزینه کرد ۱۰۰میلیارد ریال از این پول مشخص نبود که آن هم طی روزهای قبل مشخص شد که در کجا هزینه شده است. این مسوول تصریح کرد: اگر بنا بر محاسبه است دولت نهم آسان تر می‌تواند عملکرد دولت‌های قبلی را محاسبه کند. وی با اشاره به ۱۹۲‌میلیارد دلار درآمد نفتی کشور در دهه ۶۰ بیان کرد: به قیمت امروز این میزان یک‌هزار ‌میلیارد تومان می‌شود که نیمی‌از آن مشخص نیست چگونه هزینه شده است.

صفار هرندی با بیان اینکه دولت نهم کارهای زمین مانده این آقایان را طی ۱۹ سال اخیر به سرانجام رسانده است، خاطرنشان کرد: این امر در حالی است که در آن زمان برخی مدیران با سوءرفتار خود موجب گریزان شدن مردم از کشور شدند.

وی اضافه کرد : در دهه ۶۰ امام خمینی (ره) مدام به مدیران تاکید می‌کرد که از مشارکت مردم در امور بهره گیرند، اما نه تنها این مهم در آن زمان انجام نشد بلکه همان افراد امروز مدافع بخش خصوصی شده اند. این مسوول افزود: به‌رغم خدمات گسترده‌ای که توسط دولت نهم صورت گرفته برخی افراد سعی دارند شب را روز و روز را شب برای مردم جلوه دهند.

صفار هرندی خاطرنشان کرد: همین آقایان مدعی سعی در براندازی نظام جمهوری اسلامی‌و حاکم کردن نظام سکولار را داشتند که موفق به این کار نشدند. وی بیان کرد: این افراد تلاش داشتند قانون اساسی را تغییر دهند، ولی با توجه به اینکه ملت ایران پشتوانه این قانون بودند سعی داشتند با تغییر قوانین عادی نظام سکولار را در جامعه حاکم کنند. وی گفت: ما همه افراد را متهم نمی‌کنیم، ولی وقتی غائله ۱۸ تیر برپا شد برخی از آقایان از وزارت کشور دستور حمله صادر می‌کردند، اما امروز مدعی شده‌اند.