آماده مناظره هستیم

ثمره هاشمی، الهام، سعیدلو و کلهر، عصر دیروز هنگام ثبت‌نام همراه احمدی‌نژاد بودند- عکس: دنیای اقتصاد، آکو سالمی. ثمره هاشمی ضمن تکذیب شعار آوردن پول نفت سر سفره‌ها خبر داد

اعلام آمادگی احمدی‌نژاد برای مناظره با کاندیداها

جمعی از مقامات دولتی دیروز احمدی‌نژاد را هنگام ثبت نام همراهی کردند-عکس: دنیای اقتصاد ، آکو سالمی

دنیای اقتصاد- هنوز ۲۴ ساعت از اظهارات عزت‌ا... ضرغامی رییس سازمان صدا و سیما مبنی بر اعلام آمادگی شبکه‌های تلویزیونی برای برگزاری مناظره انتخاباتی میان کاندیدها نگذشته بود که مجتبی ثمره هاشمی، رییس ستاد انتخاباتی محمود احمد‌ی‌نژاد به دعوت ضرغامی پاسخ مثبت داد و اعلام کرد که آقای احمدی‌نژاد آماده مناظره انتخاباتی با تمام کاندیداهای ریاست جمهوری است.

روزچهارشنبه مسوولان ارشد صدا و سیما به ریاست عزت‌‌ا... ضرغامی جلسه‌ تشکیل دادند تا به بررسی چگونگی ورود صدا و سیما به انتخابات ریاست جمهوری بپردازند. انتقاد شدید کاندیداهایی چون میرحسین موسوی، مهدی کروبی و محسن رضایی از رفتار انتخاباتی صدا و سیما دلیل تشکیل جلسه انتخاباتی روسای صدا وسیما اعلام شد. سه کاندیدای یاد شده معتقدند که صدا و سیما تمام امکانات خود را در خدمت تبلیغات و برجسته‌سازی اقدامات محمود احمدی‌نژاد قرار داده است، در حالی که صدا و سیما به عنوان رسانه ملی که از بیت‌المال ارتزاق می‌کند، می‌بایستی بی‌طرفی انتخاباتی پیشه ‌کند. البته برخی حامیان محمود احمدی‌نژاد هم انتقادات مشابهی به صدا و سیما وارد کرده و می‌گویند که صدا و سیما آنگونه که باید و شاید، اخبار مربوط به احمدی‌نژاد را پوشش خبری نمی‌دهد. مجموعه این عوامل به تشکیل جلسه انتخاباتی صدا و سیما منجر شد و به دنبال آن عزت‌ا... ضرغامی اعلام کرد که شبکه‌های مختلف صدا و سیما آماده انجام مناظره انتخاباتی میان کاندیداهای ریاست جمهوری هستند. مجتبی ثمره هاشمی، رییس ستاد انتخاباتی احمدی‌نژاد اولین کسی بود که به دعوت صدا و سیما پاسخ داد. وی روز‌پنج‌شنبه طی یک سخنرانی در اهواز از اعلام آمادگی احمدی‌نژاد برای مناظره با دیگر کاندیداهای ریاست جمهوری خبر داد. به گزارش فارس از اهواز، سیدمجتبی ثمره‌هاشمی در نشست مطبوعاتی در اهواز اظهار کرد: شعار آوردن پول نفت بر سفره مردم متعلق به احمدی‌نژاد نیست و این شعار در اوایل، از طرف ایشان صادر نشده است. وی با اشاره به اقدامات عمرانی دولت گفت: دولت نهم بیش از ۱۱۰‌میلیارد دلار در بخش عمرانی کشور هزینه کرده است و این عمران و آبادانی در سراسر کشور به صورت متوازن اتفاق افتاده است.

ثمره هاشمی خاطر نشان کرد: در حال حاضر کاندیداهای ریاست جمهوری در سطح کشور در حال فعالیت هستند و می‌توانند تمام مسائل را آزادانه به مردم انتقال دهند، ولی باید متوجه باشند در وادی نقد باید با عدالت رفتار کند. مسوول ستاد هماهنگی حمایت‌های مردمی از احمدی‌نژاد تاکید کرد: تمام ستادهای مردمی این کاندیدا در کشور با رعایت قانون‌مداری، پرهیز از تخریب کاندیدا و خودداری از استفاده از امکانات دولتی می‌توانند برای احمدی‌نژاد تبلیغ کنند.

وی تاکید کرد: رویکردهای دولت نهم در صورت پیروزی در انتخابات تغییری نکرده است، ولی باید دانست که تجربه چهار ساله دولت، پشتوانه‌ای محکم برای دولت دهم برای احمدی‌نژاد خواهد بود. ثمره هاشمی خاطر نشان کرد: سفرهای استانی از نقاط قوت دولت نهم به شمار می‌آید و این نقطه قوت نباید به عنوان اهرمی تخریبی برای تضعیف دولت استفاده شود.

احمدی‌نژاد پس از ثبت نام: ستاد انتخاباتی ندارم

دیروز حدود ساعت ۳۰/۱۸دقیقه محمود احمدی‌نژاد به همراه مجتبی ثمره هاشمی، رییس ستاد انتخاباتی‌اش و نیز تعدادی از مقامات دولتی به ساختمان وزارت کشور آمد و برای انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام کرد.

غلامحسین الهام سخنگوی دولت، اسفندیار رحیم مشایی رییس سازمان میراث فرهنگی و ایرانگردی و مهدی کلهر، مسعود زریبافان، علی سعیدلو و شیخ‌الاسلام از جمله مشاوران و مقامات دولتی بودند که احمدی‌نژاد را همراهی می‌کردند.احمدی‌نژاد پس از ثبت نام در جمع خبرنگاران حضور یافت و رسما کاندیداتوری خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری دهم اعلام کرد. احمدی‌نژاد درباره فعالیت‌های انتخاباتی خود گفت: اول این‌است که بنده هیچ چیزی با عنوان ستاد انتخاباتی که با هدایت بنده فعالیت کند ندارم. وظیفه من اعلام آمادگی برای خدمت بوده است. بنابراین بنده منابع مالی هم برای تبلیغات ندارم و اگر هم داشتم، لزومی نمی‌دیدم این منابع را در راه تبلیغات هزینه کنم.وی افزود: البته برخی افراد هستند که به صورت داوطلبانه در امر تبلیغات فعالیت می‌کنند و برای یک انتخاب بهتر و برگزاری یک انتخابات بهتر تلاش می‌کنند. احمدی‌نژاد ادامه داد: کسانی که قصد دارند بنده را معرفی کنند، تنها باید عملکردها را بگویند آن هم درحد واقعیات؛ کسی حق ندارد درباره عملکردها غلو کند.همچنین کسی حق ندارد در برابر انتقاداتی که از عملکردها می‌شود، مقاومت کند.وی اضافه کرد: کسی نباید در امر تبلیغات مزاحمتی برای مردم ایجاد کند یا پولی به نام بنده از کسی دریافت کند. من توصیه می‌کنم اگر کسی پولی دارد که می‌خواهد آن را در مسیر تبلیغ هزینه کند، به جای این کار آن را برای کمک به محرومین جامعه به کار گیرد.احمدی‌نژاد با تاکید بر این‌که هیچ احدی حق ندارد از بیت‌المال و امکانات عمومی برای تبلیغات استفاده کند، افزود: اگر کسی هزینه از بیت‌المال برای تبلیغات انجام داد، از ما نیست و کارش مطلقا محکوم است و مورد تایید نیست.وی همچنین با تاکید بر این‌که فعالیت در ستادها داوطلبانه است و در صورت پیروزی در انتخابات هیچ حقی در زمینه عزل و نصب‌ها ایجاد نمی‌کند، ضمن بیان این ‌آرزو که از خدا می‌خواهم بهترین سرنوشت را برای ملت ما به ارمغان بیاورد با وعده برگزاری یک کنفرانس خبری در آینده نزدیک، جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور را ترک کرد.