هشدار لاریجانی به اوباما

رییس مجلس: ایران در برابر آمریکا همه سناریوها را روی میز نگه داشته است

دنیای اقتصاد - علی لاریجانی، رییس مجلس به تازه‌ترین اظهارات باراک اوباما رییس‌جمهور آمریکا درباره ایران، مساله فلسطین و حمایت‌های این کشور از تروریست‌های عراق که در دیدار با نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل بیان کرد، واکنش نشان داد. لاریجانی گفت: ایران همه سناریوها را روی میز خود نگه داشته است و مانور زبانی باعث کنار گذاشتن سناریوهای جمهوری اسلامی نشده است. لاریجانی همچنین با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در سقز درباره حمایت آمریکا از گروه‌های تروریستی عراق، این سخنان آیت‌ا... خامنه‌ای را «انذار» دانست و به مقام‌های دولت اوباما هشدار داد که «با بی‌توجهی به عواقب آن، خود را به ورطه مشکلات نکشاند.»

به گزارش خبرگزاری مهر، رییس مجلس با بیان این‌که دولت‌های غربی مخصوصا ایالات‌متحده باید درک درستی از حقیقت الهام‌بخش انقلاب اسلامی که مبتنی‌بر چنین اندیشه‌های استوار معنوی و عقلانی است، پیدا کنند، افزود: غفلت از این جوهره معتبر فکری و تکرار دعاوی کهنه و اتکا به روش‌های منسوخ انگلیسی در اتهام‌زنی خشونت‌گرایی به الهامات ربانی نهفته در سلوک فکری انقلاب و دست یازیدن به حرکت‌های فریبکارانه صهیونیستی در ائتلاف‌های تصنعی، خواب‌های آشفته‌ای است که تعبیرهای سوئی برای خود آنها دارد. لاریجانی بااشاره به اعترافات البغدادی عنصر شاخص تروریست در عراق گفت: دیدید که وی منابع مالی عملیات خود را از چه کشورهایی دریافت کرد و چه اقدامات جنایتکارانه‌ای را با این منابع در عراق انجام داد. این‌ها همان کشورهای ائتلافی با شما (آمریکا) هستند که تروریست‌ها را برای تخریب مقدس‌ترین امکان مذهبی و کشتار مردم عراق تقویت کردند. سه روز پیش، ایرنا گزارش داد که ابوعمر البغدادی رییس تشکیلات تروریستی حکومت اسلامی در عراق وابسته به القاعده فاش کرده است که نهادهای خیریه مصر، عربستان و سوریه تامین‌کننده‌های خارجی منابع مالی شبکه‌های تروریستی القاعده در داخل عراق هستند. لاریجانی با اشاره به اعترافات البغدادی افزود: با این اعترافات دیگر کسی از شما باور می‌کند که دنبال سرکوب تروریست‌ها هستید؟ فکر می‌کنید با حنجره درانی در تخریب حزب‌ا... و حماس و تکرار دعاوی تروریستی نسبت به این دو جریان مقاومت از رفتار دو گانه شما ارزیابی منفی نمی‌کنند که ایالات‌متحده به جای مبارزه با تروریست از طرفی با واسطه به آنان مدد می‌رساند و از طرف دیگر به عمد مجاهدان فی‌سبیل‌‌ا... را هدف آماج تهمت قرار می‌دهد.

ایالات‌متحده باید بفهمد که در این زمان در کلاس حساب حاضر شده، نه کلاس انشا و سخنرانی. باید پاسخ روشن به ملل مسلمان بدهد که چرا با ادعای دروغ مبارزه با تروریست به صورت دیگر از آنان حمایت می‌کند؟ رییس قوه‌مقننه افزود: ایالات‌متحده آمریکا باید پاسخگوی خون‌های ریخته شده در این سال‌ها و بن‌بست‌های امنیتی سال‌های اخیر در منطقه باشد. فریاد تغییر شما وقتی باور‌پذیر است که اقرار کنید در این همه تهمت‌های سوء و اغواگرایانه نسبت به انقلاب اسلامی اشتباه کردید و عذرخواهی کنید و رفتار خود را نسبت به جریان‌های تروریستی که حمایت کرده‌اید و می‌کنید، هر چند با واسطه عوض کنید، نه اینکه در ملاقات با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همان رژیم تروریستی که دستش به خون هزاران فلسطینی آغشته است، حرف‌های ارتجاعی مطرح کنید. لاریجانی گفت: آقای اوباما باید بداند با تکرار واژه اسرائیل کشور مستقل یهودی خط بطلان بر دعوی تغییر خود کشیده است، فلسطین کشوری است متعلق به فلسطینیان نه کشور یهودی. شما به جای اقرار به حقوق فلسطینیان امنیت اسرائیل را تضمین کردید و بعد ادعای تغییر می‌کنید!

وی افزود: تغییر وقتی است که شما راه گذشته را اصلاح می‌کردید، پس چه تفاوتی بین وضع موجود و راه گذشته ایالات‌متحده وجود دارد که شما را به تغییر وسوسه کرده است. وی گفت: جمهوری اسلامی ایران همه سناریوهای مختلف را روی میز خود نگه داشته است و مانور زبانی باعث کنار گذاشتن سناریوهای جمهوری اسلامی نشده است. ما منتظریم که پاسخ افکار عمومی جهان را بدهید. آیا ذره‌ای دفاع از حقوق فلسطینیان در بیانات شما ظاهر شد؟ آیا حرف نویی در مسائل بین‌المللی زدید یا صرفا با تکنیک‌های بیانی روزگار سپری نموده‌اید؟ رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بدانید که انتظار جهانی از تغییر در سیاست‌های سیاه آمریکا چنین امور دم‌دستی نیست. وی همچنین به سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان اشاره کرد و گفت: سفر پر از خیر و برکت رهبر معظم انقلاب به کردستان که در ابعاد مختلف حاوی حکمت‌های آموزنده بود، در سقز اشاراتی به برخی دسیسه‌های آمریکا در مناطق غربی کشور داشت که در عراق به کمک تروریست‌ها، حرکت‌های ایذایی را دنبال کردند. لاریجانی گفت: لازم است دولت ایالات‌متحده به این نکات توجه خاص کند، این بخش نخست کار انذار است، لذا با بی‌توجهی به عواقب آن خود را به ورطه مشکلات نکشاند.