تلاش برای تامین معیشت مردم حاشیه‌نشین

مهدی کروبی، کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در اولین مرحله از سفر به استان اردبیل، در جمع مردم نیر، توصیه کرد که مردم در ابتدا سخنان کاندیداها را بشنوند و عملکرد و سوابق آنها را بررسی کنند و سپس رای خود را به صندوق بریزند. به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه شما مردم خدمتگزاران خود را در این ۳۰سال انقلاب شناخته‌اید، افزود: تا به مطلبی و برنامه‌ای اعتقاد پیدا نکنم، آن را عنوان نمی‌کنم و تاکنون حرفی را که تنها برای تبلیغات و نه برای عمل به آن باشد را بیان نکرده‌ام. حتی بنایم این بوده است که اگر وعده‌ای داده‌ام و نتوانسته‌ام آن را عملی کنم، صریح و شفاف با مردم بگویم که مانع عملی شدن آن وعده چه بوده است تا از این طریق هرگز به مردم دروغ نگفته باشم.

دبیرکل حزب اعتمادملی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه چهار سال پیش وعده دادم تا در صورت پیروزی به افراد بالای ۱۳ سال ۵۰‌هزار تومان تخصیص داده شود، گفت: گرچه این طرح طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته بود، اما عده‌ای به انتقاد از مطرح شدن آن پرداختند، ولی اکنون دولت اعلام کرده است که این طرح را اجرا خواهد کرد. همچنین یک ماه پیش مساله سهیم کردن مردم در درآمدهای نفتی را که آقای نیلی آن را طرح کرده بود، برای طرح انتخاباتی و اجرایی خود در صورت پیروزی اعلام کرده بودیم که دولت دیروز اعلام کرد این طرح را اجرا خواهد کرد.

وی نیر را سرزمینی پرنعمت خواند و با اشاره به مشکلاتی که در این چهار ساله گریبانگیر کشورمان شده است، ابراز داشت: متاسفانه هم‌اکنون کشور با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کند چه در زمینه اقتصاد و سیاست داخلی و خارجی و چه در زمینه اخلاقی و دینی. حتی کار به جایی رسیده است که شیخ‌نشین‌های خلیج‌فارس موضع‌گیری‌هایی عجیب علیه کشورمان می‌کنند.

مهدی کروبی با تاکید‌بر اینکه در صورت پیروزی دو کار مهم انجام خواهیم داد، گفت: اولین کار، متوقف کردن روند کنونی است و دومین کار نیز اجرای طرح‌های کارشناسی شده برای بهبود اوضاع معیشتی و دیگر مشکلات جامعه است. وی افزود: در صورت پیروزی در وهله اول گزارشی منصفانه و بدون غرض‌ورزی از وضعیت کنونی دولت و کشور به مردم ارائه خواهیم داد.

کروبی در ادامه گفت: آنهایی که اول به روند موجود ناراضی هستند، باید با تمام توان برای تغییر به صحنه انتخابات بیایند، زیرا عدم‌رضایت قلبی نتیجه‌ای دربر نخواهد داشت.

وی رقابت انتخاباتی فعلی را بسیار جدی خواند و با بیان اینکه روسای‌جمهور قبلی هیچ کدام در دور دوم رقابتشان با رقیبی جدی روبه رو نبودند، گفت: امروز برای اولین بار در کشور شاهد رقابتی جدی در پایان دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری هستیم.

کروبی با تاکید‌بر اینکه باید مردم حضوری گسترده در انتخابات داشته باشند، رییس‌جمهوری که می‌خواهد تغییر در کشور ایجاد کند، باید به پشتوانه رای بالای مردم همراه باشد.

مهدی کروبی همچنین از محلات حاشیه‌نشین سیدآباد کلخوران و میراشرف شهر اردبیل بازدید و با اهالی این محلات گفت‌وگو کرد.

در این دیدار تنی چند از پدران شهدای هشت سال دفاع مقدس ضمن ابراز گله‌مندی از وضعیت موجود از خدمات کروبی در بنیاد شهید تشکر کردند و کروبی نیز ضمن ابراز تاسف از وضعیت موجود افزود: نه تنها اردبیل بلکه کل کشور مستعد و دارای پتانسیل‌های فراوان می‌باشد و امیدواریم با همیاری و همفکری ضمن زدودن فقر از سطح شهر و کشور زندگی شرافتمندانه‌ای را برای هم‌میهنان‌مان رقم بزنیم.

وی در ادامه سفر خود به طور سر زده وارد محله ۱۴معصوم اردبیل شد و با حضور در منزل شهید عطام علی‌شاهی از مقام خانواده معزز شهدا تجلیل کرد. وی خطاب به پدر و مادر این شهید ضمن تجلیل از مقام شهدا و تقدیر از صبر و بردباری خانواده‌های آنان با ابراز تاسف از وجود فقر و محرومیت در حاشیه شهرها ابراز امیدواری کرد با برنامه‌ریزی مناسب چهره کریه فقر از این مناطق زدوده شود.

دبیرکل حزب اعتماد ملی همچنین با حضور در محله سیدآباد، از محلات حاشیه شهر اردبیل طی سخنان کوتاهی گفت: زندگی فقیرانه برازنده ایرانیان نیست.

وی افزود: کشور ما امکانات زیادی دارد، ولی افراد زیادی در حاشیه شهرها به صورت فقیرانه زندگی می‌کنند. خدمت به این مردم و رفع مشکل زندگی آنها تنها با شعار محقق نمی‌شود و من برای تامین حداقل معیشت مردم حاشیه‌نشین و مستضعف همه تلاش خود را به کار خواهم بست. وی همچنین در محله رحیم‌طیار و میراشرف از محلات حاشیه شهر اردبیل حضور یافت و از نزدیک با اهالی این محلات سخن گفت.