حسن قشقاوی در پاسخ به سوالی درباره موضع وزارت خارجه در خصوص افتتاح پایگاه نظامی فرانسه در ابوظبی گفت: به نظر ما تقویت نظامی‌گری در منطقه و حضور قدرت‌های فرامنطقه‌ای موجب شکنندگی امنیت و ثبات منطقه می‌شود و عملا منجر به رقابت تسلیحاتی می‌گردد. وی افزود: بعضی از کشورها با طرح تهدیدهای موهوم و خیالی سعی در ناامن جلوه دادن منطقه و در نتیجه فروش هر چه بیشتر سلاح دارند. این اقدام به ویژه با توجه به بحران مالی موجود قابل توجه است، زیرا فرانسه نیز درگیر مشکلات اقتصادی حادی شده است. توصیه ما به کشورهای منطقه این است که اجازه ندهند کمپانی‌های ورشکسته نظامی غرب به بهانه‌های بی‌اساس، مطامع خویش را رونق دهند.

قشقاوی خاطر نشان کرد: از اینکه فرانسه از سیاست میانه‌روی فاصله گرفته و همراه با افراط گرایان موجب ایجاد تنش می‌گردد، متاسفیم و انتظار داریم مقامات فرانسه مسوولانه‌تر با مسائل جامعه جهانی برخورد کنند.

در پایان سخنگوی وزارت خارجه توصیه کرد: دوستان اماراتی مراقب باشند با دادن پایگاه نظامی در مسیر سیاست‌های بیگانگان در منطقه قرار نگیرند و اعطای پایگاه نظامی به بیگانگان توسط امارات قابل فهم نیست و حرکتی در جهت امنیت منطقه تلقی نمی‌شود.