نسبت جرم دادن به افراد حقیقی در رسانه‌های عمومی قابل پیگیری است

رییس قوه‌قضائیه خواستار پرهیز کاندیداهای انتخاباتی از زیرپا گذاشتن اخلاق و منش اسلامی در تبلیغات انتخاباتی شد و گفت: نسبت جرم دادن به افراد حقیقی در رسانه‌های عمومی قابل پیگیری و جرم است و از کاندیداهای محترم درخواست می‌کنیم در فرصت باقی‌مانده در رسانه ملی به تبلیغات قانونی و اخلاق‌محور توجه کنند. به گزارش ایسنا، آیت‌الله هاشمی شاهرودی در جلسه دیروز مسوولان عالی قضایی حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری را برگ دیگری از افتخارات نظام جمهوری اسلامی برشمرد و گفت: با توجه به حساسیت و هوشیاری همیشگی آحاد مردم نسبت به سرنوشت و آینده کشور و نظام اسلامی، قطعا در روز جمعه ۲۲ خرداد انتخابات شکوهمند دیگری شکل خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: کاندیداهای محترم باید به صورت جدی به فرامین مقام معظم رهبری توجه کنند و آن را سرلوحه تبلیغات قرار دهند. رییس قوه‌قضائیه افزود: الحمدالله کارنامه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در ۳۰ سال گذشته کاملا مثبت و خار چشم دشمنان بوده و نباید تضعیف یا موجب سوءاستفاده دشمنان شود و قطعا کاندیداهای محترم قصدشان تضعیف نظام و مطرح کردن مسائلی علیه اصل نظام نبوده و نیست.

رییس قوه‌قضائیه تصریح کرد: مسوولان در نظام اسلامی برای رسیدن به مقام، نه تنها به رقیب توهین نمی‌کردند، بلکه مدح او را می‌نمودند، خودشان در رابطه با پذیرش مسوولیت تشاحی می‌کردند و سرباز می‌زدند و تلاش می‌کردند دیگری این مسوولیت را بپذیرد.

هاشمی شاهرودی برگزاری مناظره‌های انتخاباتی را الگویی مناسب توصیف کرد و گفت: محور اصلی این مناظره‌ها باید توجه جدی به فرمایشات مقام معظم رهبری در چارچوب قوانین و موازین شرعی و اخلاقی باشد.

رییس قوه‌قضائیه افزود: الحمدالله شور و شوق خوبی در انتخابات پیدا شده است. انشاءالله مردم به صورت گسترده در ۲۲ خرداد پای صندوق‌های رای حضور خواهند یافت و برگ افتخار دیگری در تاریخ زرین کشور خواهند افزود.