سقف ۱۰۴ هزار تومانی برای هر نفر

تجزیه و تحلیل اعتبار ۵۶۰۰ میلیارد تومانی کمک اقتصادی شب عید و تقسیم آن بین ۷ دهک درآمدی (معادل ۵۴ میلیون نفر) نشان می‌دهد هر ایرانی حدود ۱۰۴ هزار تومان و هر خانوار چهار نفره حدود ۴۱۶ هزار تومان کمک اقتصادی ( نقدی یا غیرنقدی) دریافت خواهد کرد. رییس کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر گفت که کل مبلغ کمک اقتصادی به اقشار کم‌درآمد در شب عید ۵۶۰۰ میلیارد تومان خواهد بود، ضمن اینکه دولت از هر منبعی که می‌تواند، این اعتبار را تامین خواهد کرد. علی اکبر آقایی با اشاره به اینکه مجلس محدودیتی برای کمک نقدی به دهک‌های جامعه قرار نداده است، گفت: در جلسه مشترک دولت و مجلس اختیار کمک به دهک‌ها به دولت داده شد، اما قرار شد تا دهک‌های یک و دو نسبت به دهک‌های دیگر کمک نقدی بیشتری دریافت کنند. محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور گفته است که ۷ دهک درآمدی مشمول کمک جبرانی شب عید خواهند بود.

محل تامین اعتبار مشخص نیست

در همین حال، معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور گفت: کمک به مردم در راستای جبران افزایش هزینه‌ها قطعی است، اما محل تامین منابع مورد نیاز این کمک‌ها مشخص نیست. رحیم ممبینی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: در این زمینه پیشنهادها و گزینه‌هایی مطرح و مذاکراتی صورت گرفته است و موضوع توسط دولت در حال پیگیری است.

ادامه بررسی بودجه در دولت

وی همچنین درباره زمان تحویل لایحه بودجه به مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بررسی احکام بودجه در دولت از روز یکشنبه گذشته آغاز شده و در جلسات آینده ادامه خواهد داشت. وی در ادامه با بیان اینکه در جلسات دولت احکام و جداول منابع و مصارف مورد بررسی قرار می‌گیرد، افزود: این بررسی‌ها چهار تا پنج جلسه به طول می‌انجامد و ممکن است در این راستا دولت جلسه فوق‌العاده تشکیل دهد، اما مدت زمان این بررسی‌ مشخص نیست.

معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی در پاسخ اینکه آیا با توجه به تاخیر دولت در ارائه لایحه بودجه، ممکن است روند بررسی لایحه به سال آینده موکول شود، ابراز بی‌اطلاعی کرد.