لاریجانی: بیانیه‌ احمد شهید یاغی‌گری بین‌المللی را ترویج ‌می‌دهد

رییس مجلس با اشاره به بیانیه اخیر سازمان ملل درباره وضعیت حقوق بشر گفت: مجلس به سازمان ملل هشدار می‌دهد به جای بازی‌های سیاسی پیرامون حقوق بشر به دنبال احقاق حقوق مردم فلسطین باشد که چند دهه زیر بار شدیدترین و خشن‌ترین سلطه نظامی یاغی قرار گرفته است. به گزارش دنیای اقتصاد، علی لاریجانی در جلسه علنی روز گذشته در نطق پیش از دستورش، افزود: بیانیه اخیر گزارشگر سازمان ملل درباره وضعیت حقوق بشر در ایران، جدای از اینکه این گزارش هیچ سنخیتی با مبانی سازمان ملل در حفظ حقوق انسانی و احترام به تکثر فرهنگ‌ها ندارد برعکس نوعی یاغی‌گری بین‌المللی را ترویج و تثبیت می‌کنند.

وی افزود: گزارشگر سازمان ملل در گزارش خود در بخش‌هایی مجلس را متهم به نقض حقوق بشر و مانع‌تراشی برای اجرای تعهدات حقوق بشر کرده است و لایحه مجازات اسلامی که در مجلس به تصویب رسیده است یا قوانین تنظیم فضای مجازی و مبارزه با جرائم یارانه‌ای را ذکر کرده است و مهم‌تر از آن اعلام کرده توهین به انبیای الهی و مقدسات و پخش مطالب کفرآمیز جرمی تلقی نمی‌شود که پیگرد قانونی داشته باشد.

رییس مجلس تصریح کرد: مایه تاسف است که سازمان ملل به جایی رسیده که گزارشگر آن قانون مجازات اسلامی را امری پنداشته است که مخل حقوق بشر است.

وی افزود: اگر صدهزار بار هم گزارشگر بی‌توجه سازمان ملل چنین گزارش‌هایی تهیه کند به اندازه ارزنی در اراده ملت و نمایندگان آنها تاثیر نخواهد گذاشت و ما مصمم هستیم در مقابل این ظلم بی‌سابقه به ساحت پیامبر (ص) به مبارزه خود ادامه دهیم.

وی تصریح کرد: آقای دبیرکل راهی که شما می‌روید ممکن است چند صباحی با نفوذ آمریکا موفق شوید از این گزارش‌ها در فضای بین‌المللی پراکنده کنید، اما مطمئن باشید اساس سازمان ملل را متزلزل کرده‌اید و با رقص‌سیاسی خود، هویت سازمان ملل را به سخره گرفته‌اید. شما باید به فرهنگ‌های مختلف احترام بگذارید، نه اینکه با این گزارش‌ها قصد نمایید که فرهنگ‌ها را در فرهنگ مبتذل و بی‌سامان غرب بی‌فروغ کنید.