سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه دیروز در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که مقامات تهران به سازنده بودن مذاکرات آتی گروه «۱+۵» در مورد برنامه هسته‌ای این کشور امیدوار هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی «راس بالت»، «محمودرضا سجادی» سفیر ایران در روسیه در کنفرانس مطبوعاتی در مسکو با اشاره به اینکه فعلا از جانب کشورهای عضو گروه «۱+۵» پیشنهادی در خصوص زمان و مکان دیدار آتی طرفین صورت نگرفته است، گفت: ما امیدواریم که «باراک اوباما» رییس‌جمهور آمریکا به سخنان خویش در زمان دور نخست ریاست‌جمهوری در خصوص تلاش برای حل و فصل دیپلماتیک مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران پایبند باشد. سفیر ایران در مسکو بار دیگر تاکید کرد که مقامات تهران روی تمایلات مثبت گروه «۱+۵» و نتیجه بخش بودن مذاکرات آتی حساب باز کرده‌اند.

سجادی همچنین اعلام کرد: جمهوری اسلامی منتظر پاسخ گروه ۱+۵ به طرح پنج ماده‌ای تهران است که در نشست مسکو ارائه شده است.

به گزارش ایرنا، سفیر ایران در روسیه در بخش دیگری از این کنفرانس خبری گفت: سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در نشست مسکو طرح پنج ماده‌ای را به گروه ۱+۵ پیشنهاد کرد که قرار شد این گروه نیز نظر خود را در باره آن اعلام کند. وی افزود: هنوز واکنش رسمی گروه ۱+۵ به این طرح را دریافت نکرده‌ایم.

سجادی گفت: به نظر ما این طرح از جامعیت خوبی برخوردار بود و قطعا در نشست بعدی ایران و گروه ۱+۵ باید جزو موارد اولیه‌ای باشد که پیرامونش بحث می شود.

«کاترین اشتون» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا جمعه قبل اعلام کرد که بروکسل در تاریخ ۲۱ نوامبر (چهارشتبه این هفته)، میزبان نمایندگان گروه «۱+۵» به منظور بررسی برنامه هسته‌ای ایران خواهد بود.این نخستین دور از مذاکرات میانجیان بین‌المللی پس از انتخاب مجدد اوباما به سمت ریاست‌جمهوری آمریکا است که امید برای راه‌حل دیپلماتیک برای حل مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران را افزایش داده است.