روسای جمهور ایران و مصر بر ضرورت ایجاد اجماع بین‌المللی به منظور جلوگیری از تداوم تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی و کشتار مردم بی‌دفاع غزه و فلسطین تاکید کردند. به گزارش ایسنا، محمود احمدی‌نژاد در مکالمه تلفنی با محمد مرسی - رییس‌جمهور مصر - با قدردانی از تلاش‌های وی برای برقراری آرامش، امنیت و ثبات در غزه اظهار کرد: باید با طرح مشخصی برای جلوگیری از تداوم کشتار و خونریزی در غزه وارد عمل شده و براساس رایزنی با سایر کشورها، اجماعی در عرصه بین‌المللی علیه تجاوزگری رژیم صهیونیستی ایجاد شود.

محمد مرسی رییس‌جمهور مصر نیز در این تماس تلفنی با تاکید بر اینکه نگران مردم غزه بوده و در تلاش برای جلوگیری از ادامه جنایات رژیم صهیونیستی در این منطقه است، تصریح کرد: من نیز با بسیاری از روسای کشورها تماس گرفته و در تلاش هستم، یک اجماع نظر بین‌المللی در مقابل تجاوز و تعدی رژیم صهیونیستی به غزه ایجاد شود.

همچنین به گزارش ایسنا، محمود احمدی‌نژاد در مکالمه تلفنی با همتای پاکستانی خود با اشاره به برگزاری اجلاس دی۸ در اسلام‌آباد، خطاب به زرداری گفت: مطمئن هستم این اجلاس با مدیریت جنابعالی، نشست و تجربه‌ای موفق در عرصه گسترش و تعمیق روابط کشورهای عضو خواهد بود.

آصف علی زرداری رییس‌جمهور پاکستان نیز در این مکالمه تلفنی اظهار کرد: پاکستان به دنبال گسترش و تقویت روزافزون روابط دو کشور در عرصه‌های مختلف سیاسی - اقتصادی و فرهنگی است.