فدراسیون دانشمندان آمریکایی در گزارشی ویژه اعلام کرد که اگر آمریکا گام‌هایی در جهت افزایش تنش با ایران بر سر برنامه هسته‌ای بردارد، اقتصاد جهان بهای سنگینی خواهد پرداخت.

به گزارش ایسنا، پایگاه اینترنتی «آنتی وار» با اعلام این خبر افزود: یافته‌های این گزارش که مبتنی بر مشاوره با گروهی متشکل از ۹ تن از کارشناسان اقتصادی و امنیت ملی دو حزبی است، نشان می‌دهد که تاثیرات اقدام تحریک کننده آمریکا علیه ایران می‌تواند تا ۷/۱ تریلیون دلار خسارت برای اقتصاد جهان در سه ماه اول آن داشته باشد. سناریوی تنش‌زدایی که با کمترین احتمال روبه‌رو است و مستلزم آن است که آمریکا گام‌های یکجانبه‌ای را بردارد که نشان دهد قصد دارد امتیازاتی را برای حل این مساله بدهد، می‌تواند منجر به سودی ۶۰ میلیارد دلاری برای اقتصاد جهانی شود.

شش سناریوی اقدامات تحت رهبری آمریکا علیه ایران انزوا و محاصره خلیج‌فارس است که شامل اقدامات آمریکا برای محدود کردن هرگونه صادرات محصولات پالایش شده نفتی، گاز طبیعی، تجهیزات و خدمات انرژی است، ممنوعیت بخش انرژی ایران در سراسر جهان که وقوع آن براساس برآوردها ۳۲۵ میلیارد دلار هزینه اقتصادی برای جهان خواهد داشت و یک تحریم جامع است که توانایی ایران برای تلافی را نیز هدف می‌گیرد که وقوع آن بر اساس برآوردها ۰۸۲/۱ تریلیون دلار برای اقتصاد جهان هزینه خواهد داشت.