وکیل مدافع علی اکبر جوانفکر از تبرئه سرپرست موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران در پرونده شکایت نیروی انتظامی نسبت به مطالب منتشره در ویژه‌نامه خاتون خبر داد.

قهرمان شجاعی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه جوانفکر نسبت به اتهامات مطروحه درباره ویژه نامه «خاتون» که منجربه محکومیت وی شده بود، تبرئه شده است، گفت: نیروی انتظامی مجددا در رابطه با این ویژه‌نامه از موکلم شکایت کرده بود و به دلیل اینکه در دفعات قبل به صورت مفصل به این اتهامات رسیدگی شده بود؛ بنابراین رسیدگی مجدد معنایی نداشت و نهایتا مطلب این ویژه‌نامه توهین تلقی نشد و وی از اتهامات مطروحه در شکایت نیروی انتظامی مبرا شد. وی همچنین درباره اتهامات وارده به علی‌اکبر جوانفکر در موضوع مصاحبه با روزنامه اعتماد نیز خاطرنشان کرد: در پرونده اتهامی برای مصاحبه انجام شده با روزنامه اعتماد که درباره «جن‌گیری» و «رمالی» بوده است نیز آقای جوانفکر تبرئه شد.

جریمه نقدی مدیرمسوول ایران

همچنین شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران مدیرمسوول روزنامه ایران را به پرداخت ۱۰ میلیون تومان جریمه نقدی بدل از حبس محکوم کرد. به گزارش ایسنا، جلسه رسیدگی به اتهامات «مصیب نعیمی» مدیر مسوول روزنامه ایران ۲۱ آبان‌ماه در شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران با حضور هیات منصفه مطبوعات برگزار شد که در این راستا و پس از نظر هیات منصفه، دادگاه نیز رای خود را اعلام کرد. براساس حکم صادره از سوی شعبه ۷۶ دادگاه کیفری تهران، مدیر مسوول روزنامه ایران درخصوص اتهامات نشر مطالب خلاف واقع و توهین به مقامات عالیرتبه در هر مورد اتهامی به ۵ میلیون تومان جریمه نقدی بدل از حبس (مجموعا ۱۰ میلیون تومان) محکوم شد و از اتهام توهین به مقام معظم رهبری نیز تبرئه شد.