رییس مجلس با ذکر اینکه مسائل بعد از انتخابات سال ۸۸ تفاوتی با مسائل ۲ خرداد داشت و اگر کسی این تفاوت را درک نکند دچار مشکل می‌شود، گفت: بعد از انتخابات یکسری عوامل بیرونی وجود داشت و یک موج داخلی هم در کشور موجود بود؛ یعنی ما با یک پدیده اجتماعی هم مواجه بودیم. علی لاریجانی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، افزود: عده‌ای قصد بهره‌برداری سیاسی داشتند که این مساله یک عقبه اجتماعی هم پشت سرش داشت؛ به هر حال عده‌ای در آن زمان معترض بودند و تصور اشتباهی برای آنها شکل گرفته بود و در واقع این افراد وضع تهران را با جاهای دیگر مقایسه می‌کردند.

وی گفت: وقتی با یک پدیده اجتماعی مواجهیم اگر آن را امنیتی کنیم مضر است و ضرر می‌کنیم بر همین اساس باید این پدیده اجتماعی را روشن کرد.

رییس قوه مقننه با بیان اینکه کنترل پدیده‌های اجتماعی فرمول بندی دارد، گفت: مسائلی را که ذکر می‌کنم در واقع برگرفته از تجربیات امنیتی من است؛ بعضی افراد در مدیریت صحنه عجولند یا اینکه مقاصد دیگری دارند؛ ولی در کل من متدولوژی حل این‌گونه مسائل را در همان چیزی می‌دانم که ذکر شد.

لاریجانی ادامه داد: در قضیه تحصن مجلس ششم یک عده از سیاسیون سر و صدا کردند، ولی چون عقبه اجتماعی نداشتند کاری از پیش نبردند ولی در مسائل بعد از انتخابات عقبه اجتماعی وجود داشت بر همین اساس باید این عقبه اجتماعی روشن می‌شد تا آرام شوند.

وی با بیان اینکه برخی افراد در ایام بعد از انتخابات دوست داشتند فقط فحاشی کنند و برای خود موقعیت کسب کنند، گفت: به اعتقاد من باید به مسائل بعد از انتخابات طبیبانه نگاه می‌کردیم؛ به هر حال در مسائل بعد از انتخابات مردم دو دسته شدند و عده‌ای نگاه خاص خود را داشتند که باید با آنها منطقی و دقیق و با آرامش حرف می‌زدیم و البته نحوه رفتار با مغرضین هم طوری دیگر بود.