مدیرکل دفتر ازدواج وزارت ورزش و امور جوانان از برگزاری جلسه با مدیران بانک مرکزی برای حل مشکل پرداخت وام ازدواج به جوانان خبر داد. مسعود امینی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با بیان این مطلب، گفت: بسیاری از زوج‌ها در تماس با وزارت جوانان از پرداخت نشدن وام ازدواج توسط بانک‌ها خبر داده‌اند که با پیگیری‌های این وزارتخانه مشخص شد بسیاری از بانک‌ها بودجه لازم برای پرداخت این وام ندارند. وی با بیان اینکه تسهیلات وام ازدواج در روزهای اول شروع خوبی داشت، افزود: بسیاری از بانک‌ها در حال حاضر با مشکل پرداخت وام ازدواج به جوانان مواجه شده‌اند؛ چرا که تا پایان مهر ماه یک میلیون و ۳۸۵ هزار و ۶۵۱ نفر درخواست وام ازدواج به بانک‌ها داده شده که تنها ۴۶۴ هزار و ۶۶۲ نفر موفق به دریافت وام شده اند.

به گفته امینی، سامانه ازدواج ۶ بانک ملی ایران، سپه، مسکن، کشاورزی، رفاه کارگران و تجارت به‌دلیل اختصاص ۱۰۰ درصدی منابع قرض‌الحسنه به‌مصارف دیگر و خالی شدن موجودی مسدود شده است.

همچنین معاون فرهنگی و امور تربیتی وزارت ورزش و امور جوانان از ارسال درخواست وزارتخانه به سازمان ثبت احوال کشور برای ثبت دلایل همه طلاق‌ها، خبر داد و گفت: طی نامه‌ای از سازمان ثبت احوال درخواست کرده‌ایم تا به جهت تحلیل علمی و پژوهشی عوامل طلاق، دلایل همه طلاق‌ها ثبت شود. سید باقر پیشنمازی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: این آمار که از هر چهار ازدواج یکی منجر به طلاق می‌شود مربوط به استان تهران و استان البرز است و در سطح کشور به ازای هر هشت ازدواج ممکن است یک طلاق رخ دهد. پیشنمازی با بیان اینکه برخی از دلایل طلاق نیز معیشتی و اقتصادی است، ادامه داد: در برخی موارد طلاق‌ها به دلیل مشکلات اخلاقی رخ می‌دهد.