نماینده تهران در مجلس، با انتقاد از مصوبه اخیر کمیسیون شوراها درخصوص اصلاح قانون انتخابات و تعیین هیات ۱۱ نفره سیاست‌گذاری انتخابات گفت: هدف از این اقدامات کمرنگ کردن نقش شورای نگهبان و بها دادن به همان پیشنهادی که عده‌ای در فتنه آن را مطرح کرده بودند، است؛ اگر هم آقایان عمدا به دنبال این نبوده باشند، نتیجه‌اش همین است. مهدی کوچک‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به پیش‌بینی تایید ۱۰۰ نماینده فعلی و ادوار مجلس برای اثبات رجل سیاسی بودن کاندیداها اظهار کرد: در حال حاضر تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری توسط شورای نگهبان صورت می‌گیرد که کیفیت و ماهیت خاص تعریف شده در قانون اساسی را دارد. این شورا به معنای واقعی دارای صلاحیت است یعنی عده‌ای فقیه و حقوقدان در این شورا مشغول هستند که اصالتا صلاحیت‌هایی دارند. این در حالی است که ممکن است نه تنها ۱۰۰ نماینده مجلس بلکه ۳۰۰ نماینده مجلس هم دارای حداقل صلاحیت نباشند.

وی افزود: می‌توانید ملاحظه کنید که از دوره اول مجلس تا به امروز چند نماینده بوده‌اند که در مقابل نظام ایستاده یا به خارج از کشور فرار کرده‌اند و ضد انقلاب هستند.

کوچک‌زاده ادامه داد: معلوم است کسانی که چنین پیشنهادی داده‌اند یا به حرفی که می‌زنند توجه نداشته‌اند یا اینکه تمایل ندارند صلاحیت نامزدهای انتخابات توسط یک مرجع واقعا باصلاحیت تایید شود.

وی مصوبه اخیر کمیسیون شوراها را ناپخته و خلاف قانون اساسی دانست و افزود: به نظر می‌رسد این کار تقلید از برخی کشورهای غربی است و ان‌شاءالله که ندانسته و در اثر غفلت چنین پیشنهادی داده شده است.

کوچک‌زاده با اشاره به پیش‌بینی هیات ۱۱ نفره در این طرح، یادآور شد: این هم حرف جدیدی است، انتخابات یک مجری دارد که وزارت کشور است و از ابتدا تاکنون این‌گونه بوده است.