امام جمعه موقت تهران گفت: باید دین خود را ادا کنیم ولی اگر به جان هم افتادیم، نه تنها دین خود را ادا نکرده‌ایم بلکه ضربه هم زده‌ایم.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله احمد جنتی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران به موضوع طرح سوال از رییس‌جمهور اشاره کرد و گفت: در اینکه این موضوع حق قانونی نمایندگان مجلس است و قانون اساسی هم به نمایندگان چنین اجازه‌ای داده، بحثی نیست و این مورد بجا و اصلش محفوظ است، اما در شرایط فعلی باید دید که طرح این بحث چقدر به مصلحت است؟ من این موضوع را به خود آقایان واگذار می‌کنم تا آنها خودشان در این مورد فکر کنند. جنتی با بیان اینکه «باید ببینیم دشمن از این موضوع چگونه بهره‌برداری خواهد کرد؛ آیا آنها بحث اختلاف قوا را مطرح نمی‌کنند و این موضوع دشمن شادکن نیست؟»، خاطرنشان کرد: اگر هم احیانا قرار شد رییس‌جمهور دعوت شود و به مجلس بیاید، بحث جنگ و جدال نیست بلکه بحث سوال است. البته معتقدم نمایندگان می‌توانستند در جلسه غیررسمی و خصوصی سوال کنند و جواب بگیرند.

حال اگر هم می‌خواهند در جلسه علنی سوالی کنند، اختیار خودشان است؛ اما باید دوستانه باشد و نباید کینه‌ورزی شود و همچنین نباید کاری شود که خلاف اخلاق اسلامی و وحدتی باشد که همه برایش سینه می‌زنند. خطیب این هفته نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه «مسائل اقتصادی پیچیده‌ترین مسائل است»، گفت: اگر این طور نبود، آمریکا و اروپا این مسائل را حل کرده بودند؛ ولی آنها با این همه تجربه و سابقه در این موضوع مانده‌اند. اگرچه ما هم‌اکنون تحت فشاریم؛ ولی خدایی که در همه‌جا از جمله جنگ و صلح و تحریم‌ها این نظام و مردم را یاری کرده و به دادشان رسیده است، ان‌شاءالله اینجا هم به داد مردم برسد.وی با بیان اینکه «هم‌اکنون مساله ارز همه را کلافه کرده است، بنابراین باید روی آن فکر شود»،‌ تاکید کرد: نباید این مساله روی ماست و پنیر مردم اثر بگذارد. لازم است تا در بحث واردات و صادرات و گمرک کار شود.جنتی افزود: در موارد مصرفی جای صرفه‌جویی باقی است و ما اگر هرچه می‌توانیم کم مصرف کنیم، در این صورت گرانی هم کم می‌شود.

لزومی ندارد اینقدر زیاد مصرف کنیم. البته هرکس پول دارد می‌تواند زیاد مصرف کند؛ اما وقتی شرایط این طور هست باید روی هزینه‌های فردی و جمعی و هزینه‌هایی که در دولت هم می‌شود صرفه‌جویی کرد و دولت نباید یک ریال خرج زاید داشته باشد و باید ببینند جشن گرفتن و برنامه‌ گذاشتن و نشستن و برخاستنی که هزینه زیاد برمی‌دارد لازم است یا نه. اگر لازم نیست، این کار را انجام ندهند.