معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی با اشاره به افزایش ۳۷ درصدی درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: مودیانی که در موعد مقرر تا پایان شانزدهم دی ماه برای ارائه اظهارنامه مراجعه نکنند کالایشان قاچاق به حساب آمده و مشمول جریمه می‌شوند. علیرضا طاری بخش در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه از ابتدای اجرای قانون تا پنجم دی‌ماه حدود ۳۲۵ هزار نفر مودی در نظام مالیات بر ارزش افزوده ثبت‌نام کرد‌ه‌اند، گفت: از این تعداد ۱۳۹ هزار اشخاص حقوقی و ۱۸۶ هزار مودی اشخاص حقیقی هستند.

وی گفت: از این تعداد ۲۴۶ هزار نفر تا پایان سال ۹۰ ثبت نام کرده‌اند و از ابتدای سال‌جاری تا کنون ۷۹ هزار نفر برای مالیات بر ارزش افزوده ثبت نام انجام داده‌اند و از این تعداد ۲۷ هزار و ۵۰۰ مودی در دوره سه ماه پاییز ثبت نام کردند.

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه برابر قانون در پایان هر فصل طی ۱۵ روز مودیان باید اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده خود را ارائه کنند، اضافه کرد: در مورد اظهارنامه‌های مربوط به دوره پاییز با توجه به اینکه پانزدهم دی‌ماه جمعه است مودیان تا پایان شانزدهم دی‌ماه برای اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره پاییز فرصت دارند.